Residències, centres de dia i llars per a l’atenció de persones amb discapacitat intel·lectual de Catalunya

Companys i companyes,

El passat dimarts, dia 30 de maig, vam tenir reunió de la Comissió Negociadora del Conveni de Residències, Centres de dia i Llars per a l’Atenció de Persones amb Discapacitat Intel·lectual.

En aquesta reunió les patronals ens van presentar la seva Plataforma de Conveni. Sense entrar en altres matèries, el que les patronals ens han proposat salarialment és del tot inassumible.  En aquest sentit, CCOO i UGT hem transmès a les patronals de manera clara i contundent que el nou conveni haurà de contemplar un acord salarial en el qual el percentatge d’increment de mòduls a les empreses ha de revertir de manera íntegra en un mateix percentatge d’increment salarial per les persones treballadores. Aquest increment de mòduls que ha de revertir en salaris és una conseqüència directa de l’Acord sectorial de bases per a la construcció d’un sistema de serveis socials propi de Catalunya subscrit per la Conselleria de Drets Socials, les patronals i els sindicats CCOO i UGT.

Ambdós sindicats vam transmetre a les patronals que qualsevol proposta per sota d’aquest criteri ens abocarà a una situació de bloqueig i conflicte. Les persones treballadores del sector ja hem patit prou. És el moment de recuperar salaris.

Entre altres qüestions, ambdós sindicats també vam manifestar que el conveni requereix:

• Una reducció de la jornada anual a, com a mínim 1704 hores (ara hi ha 1720 hores);
  • Una nova definició del plus de cap de setmana de forma que aquest es cobri per hores i des del primer dia. A hores d’ara hi ha empreses que estan duent a terme una mala pràctica acumulant hores en els dos primers dies de cap de setmana per estalviar salari;
  • També caldrà una millor i més aclaridora redacció del plus de nocturnitat.

Ja n’hi ha prou de precarietat, sobrecàrregues de treball, etc. sobre les esquenes dels treballadors i les treballadores del sector de la discapacitat. Des de CCOO pensem que s’ha de dinamitzar la negociació col·lectiva, aconseguir millores, dignificar les condicions de treball i de servei del sector, i caminar cap a una equiparació progressiva de les condicions laborals del sector amb les del sector públic.

Salut i lluita,

CCOO Residències