CCOO registra sol·licitud de mediació després de l’última Taula Negociadora

CCOO registra sol·licitud de mediació en el Servei interconfederal de Mediació i Arbitratge (SIMA) després de l’última Taula Negociadora) després de l’última Taula Negociadora L’última reunió, celebrada el 28 de juny, va posar de manifest el nul interès de les organitzacions patronals a avançar en el procés de negociació en plantejar, després de més de dos anys i una vintena de reunions, una nova dinàmica de treball de la Taula Negociadora per a, segons elles, poder progressar.

El problema no radica tant en la metodologia de treball com en la falta de voluntat d’arribar a acords. Si la reacció a totes les propostes que realitzem sempre és negativa i de rebuig, quin sentit té ara realitzar aquest plantejament? Quin sentit té afirmar que volen avançar i arribar a acords si ni tan sols es molesten a presentar propostes? La resposta és molt senzilla: pretenen allargar la negociació amb l’única intenció de rescabalar-se del bany de realitat que els va suposar la sentència de l’Audiència Nacional respecte a l’article 32.

La resposta de CCOO no es va fer esperar i, tant bon punt va finalitzar la reunió, vam registrar una sol·licitud de mediació per la falta d’avanços significatius en la negociació, en espera que la intervenció d’un tercer pugui posar les bases per a solucionar la demora patronal.

Aquestes organitzacions patronals han de suposar que la vocació que tenen la gran majoria de les persones treballadores dels centres assistencials i dels col·legis d’educació especial, per la seva dedicació en el treball, serveix per a pagar les factures, per a conciliar i per a gaudir del temps lliure, i que, per tant , no és necessari millorar les seves condicions laborals.

Però s’equivoquen. La vocació per la professió i el sentit del deure i de la responsabilitat no són substitutes ni d’uns salaris justos ni d’unes condicions laborals dignes. I es confonen si realment pensen que CCOO acceptarà, sense més, un conveni col·lectiu de renúncies.

A CCOO estem convençuts que una part molt important de les persones treballadores del sector, entre les quals destaquem a la nostra afiliació i als qui es presenten per les nostres sigles a unes eleccions sindicals, són conscients de la força col·lectiva que generen en defensa d’unes millors condicions laborals.

Per això, arribats a aquest punt, l’escenari que es planteja a partir de setembre serà radicalment diferent de l’esdevingut en els últims mesos. Des del sindicat fem una crida dirigida a totes aquelles persones que, fartes del contrasentit patronal, de la seva inacció i del seu menyspreu per la negociació col·lectiva i per les organitzacions sindicals presents en la Taula Negociadora, participin de les iniciatives que es proposin per a millorar les seves condicions de treball.