Presentació del projecte Educació amb memòria

La Federació d’Educació de CCOO Catalunya inicia un nou projecte en el qual pretén crear xarxa entre docents, centres i entitats memorialístiques per treballar la memòria democràtica. La presentació serà el dissabte 11 de maig a les 11h als Cinemes Verdi de Barcelona i inclourà la projecció de la pel·lícula El mestre que va prometre el mar, així com l’entrega d’una Guia Didàctica relacionada amb el film.

Preestrena El Mestre Que Va Prometre El Mar16

La memòria del sindicalisme, de l’educació o de la democràcia són alguns dels aspectes que des de la Federació d’Educació es porten treballant des de sempre. La memòria històrica és, doncs, un pilar de la nostra organització. En un context en el qual les forces d’ultradreta i els discursos d’odi estan avançant en l’àmbit institucional, però també dins de les aules, calia un compromís encara més ferm i decidit per a treballar en la prevenció del feixisme.

CCOO no és l’única entitat que treballa temes de memòria, motiu pel qual es va considerar que era important potenciar aquest aspecte des de la Federació, però en coordinació amb altres entitats memorialístiques. Així, el projecte “Educació amb memòria” pretén ser un punt de trobada entre docents, centres educatius i entitats memorialístiques.

El primer pas d’aquest projecte ha estat la creació d’una pàgina web (ccoo.cat/memoria) en la qual, a partir de l’11 de maig, es podran consultar materials didàctics per treballar la memòria democràtica a les aules, un banc de propostes ofertes per diverses entitats memorialístiques o un recull d’exemples pràctics sobre centres educatius que realitzen projectes amb memòria. És el punt de partida d’un projecte viu, obert i en creixement.

La presentació d’aquest projecte tindrà lloc el proper dissabte 11 de maig a les 11h als cinemes Verdi (c/ Verdi, 32, Barcelona). L’acte inclourà la projecció de la pel·lícula El mestre que va prometre el mar, així com l’entrega d’una Guia Didàctica relacionada amb el film. Si voleu assistir podeu descarregar-vos la vostra invitació a través del formulari bit.ly/CCOOmemòria.