Presentació de l’informe “Evolució del preu del menjador escolar”

Avui 1 de juny, la Federació d’Educació de CCOO hem presentat en roda de premsa l’informe sobre l’evolució del preu de menjador escolar, amb la intervenció de Teresa Esperabé, secretària general de la federació i Cristina Broto, responsable del sector de lleure educatiu i sociocultural.

El 15 de març el Departament d’Educació publicava la resolució amb el preu màxim de menjador escolar per les escoles públiques. Aquest passava a ser de 6,91€, augmentant un 5,66% respecte al curs actual i quasi un 9% respecte a fa dos cursos. En definitiva el cost del menjador escolar  pot suposar per una família 1.230€ per infant al curs 23-24.

A l’informe s’indica que aquest increment del cost del servei de menjador no ha vingut acompanyat d’una política pública que garanteixi un accés equitatiu al menjador escolar, que és justament amb les activitats complementàries, on més es visualitzen les desigualtats socioeconòmiques que afecten als infants i joves a Catalunya. Ni tampoc de mesures que evitin que siguin les famílies les que es facin càrrec d’aquestes pujades, en un moment on la crisi de preus està fent mella en la situació econòmica de les famílies.

Per altra banda, aquestes pujades de preus tampoc repercuteixen sobre el salari dels treballadors i treballadores del sector, que durant molt temps han patit la congelació salarial arrossegant gran pèrdua de poder adquisitiu. La pujada del preu de menjador impacta sobre famílies, i treballadors i treballadores del sector que no veuen  ajustat els seus salaris a la pujada del preu dels aliments. I les empreses del lleure no només no toquen els seus beneficis, sinó que el veuen augmentat en aquest preu màxim de menjador.

CCOO defensa que hem de caminar cap un model de menjador escolar que garanteixi l’accés equitatiu dels infants i on l’administració doti amb suficient pressupost que pugui evitar tant un servei universal i gratuït, com que les treballadores puguin treballar en condicions dignes i puguin sortir de la precarietat en que se’ls hi ha instaurat.