CCOO durà a terme una manifestació davant de la seu del Ministeri d’Hisenda el pròxim 8 d’abril, iniciant, així, una sèrie d’accions que s’intensificaran en la mesura en què el Govern no doni resposta a les demandes del sindicat.
Malgrat les reiterades peticions del nostre sindicat, el Govern d’Espanya no està complint ni els seus compromisos ni el seu deure en relació amb les treballadores i treballadors públics. I és que dos mesos després que l’INE certifiqués l’IPC de 2024, encara no s’ha presentat al Consell de Ministres l’ordre per a pagar-nos el 0,5% restant d’increment salarial corresponent a 2024. Un increment que prové de l’acord signat per CCOO i UGT l’octubre de 2022.
Una vegada que es faci efectiu aquest pagament, retroactiu des de gener de 2024, haurem incrementat les nostres retribucions més d’un 9,8% en aquests tres anys, limitant al mínim la pèrdua de poder adquisitiu davant la crisi inflacionària que hem viscut.
També és urgent i necessari culminar altres qüestions de l’Acord marc, com la classificació professional segons l’Art. 76 del TREBEP o alguns canvis normatius, tan importants com el que ha de permetre la jubilació parcial del personal laboral, funcionari i estatutari o el caràcter de mínims dels permisos i vacances del EBEP.
Però, a més, fa mesos que exigim al Govern la negociació d’un nou acord, on estarien, al costat del component salarial, uns altres com acabar amb la taxa de reposició, arribar al màxim del 8% de temporalitat, les 35 hores com a jornada setmanal màxima, formació contínua de qualitat, i un impuls decidit en la millora de les polítiques d’igualtat i LGTBIQ+.
En l’àmbit salarial és el moment de revertir definitivament les retallades de 2010 (reducció salarial del 5% i de la quantia de les pagues extraordinàries) i, sobretot, que l’important creixement econòmic del nostre país també arribi als treballadors i treballadores de les administracions públiques. Perquè és el nostre treball el qual permet que les empreses generin riquesa: amb les infraestructures que creem, educant als qui les dissenyen i les construeixen, cuidant la salut, mantenint els processos administratius i un llarg etcètera d’importantíssimes funcions. Perquè #SenseTuNoFunciona.
A què espera el Govern per a complir les nostres exigències de negociació? Potser no li importa la millora de les condicions laborals dels treballadors i treballadores de les administracions?
És molt important per al conjunt del país i per a la classe treballadora, que s’aprovin uns pressupostos l’any 2025. I per a la negociació a múltiples bandes que haurà de realitzar el Govern, han d’estar presents els acords amb els sindicats.
En vista de la situació actual, CCOO durà a terme una manifestació enfront de la seu del Ministeri d’Hisenda a Madrid el pròxim 8 d’abril a les 12.00 hores. Aquesta mobilització representa l’inici d’una sèrie d’accions que s’intensificaran si el Govern no respon a les nostres demandes. El nostre sindicat ha demostrat una gran responsabilitat en les seves propostes i acords. Ara, és imperatiu que el Govern actuï de la mateixa manera i busqui un consens amb els qui representem a la majoria dels treballadors i les treballadores de les administracions públiques a Espanya.






