Mesa Sectorial 12/09/2022: Iniciem el període de negociació de la reversió de les retallades

A la Mesa d’avui hem posat damunt la taula les reivindicacions que negociarem al llarg d’aquest trimestre i que són: inversió en educació del 6% PIB, reducció ràtios, reducció de 2h lectives per a majors de 55 anys, estadis a 6 anys, decret de plantilles, FP pública i de qualitat, equiparació salarial PTFP, calendari del curs vinent, pacte de continuïtat, currículums, augment del personal docent d’atenció individualitzada i  el català als centres educatius.

Hem proposat fer meses quinzenals per tal de tractar tots aquests temes.

A banda, creiem que és molt important que vetllem perquè l’acord de l’1 de setembre, que ens retorna l’horari lectiu 18h/23h, es traslladi als centres sense trasbals i que les vacants es cobreixin respectant l’ordre de la borsa. El Departament d’Educació ens ha dit que aviat tindran una proposta de plantilles per a cada centre i que aleshores els centres podran concretar quines especialitats els són més necessàries.

Pel que fa al concurs de mèrits hem comentat la gran quantitat d’incidències que ens estem trobant. L’administració ha dit que qui tingui incidències ha d’enviar un missatge a: [email protected] amb el seu nom i cognoms, DNI, especialitat, cos i explicació de la incidència.

Sobre la informació que no consti a l’expedient electrònic cal fer una al·legació en el moment en què es fa la sol·licitud i quan es publiquin les llistes d’admesos i exclosos es podrà incorporar la informació al·legada.

En aquesta mesa CCOO també hem demanat informació sobre la “solució” que ha adoptat el Departament d’Educació a la manca de places de  FP. Volem saber quins grups s’han augmentat, com i amb quants docents més s’ha fet això, i a quants grups s’autoritzen les sobreràtios de 33 alumnes/grup. L’administració no ens ha donat resposta excusant-se en què no són condicions laborals. Nosaltres considerem que a més d’un tema de política educativa i de formació al llarg de la vida es tracta de  condicions laborals que afecten a la qualitat educativa, el fet de tenir 28 o 33 alumnes en un grup de FP no és el mateix.