Més educació i menys xecs

El xec regal, una mesura poc equitativa i de caràcter electoralista.

El Departament d’educació insisteix per segona vegada en una mesura que s’ajusta molt poc a les necessitats reals d’un sistema educatiu tensionat i mancat de recursos. Pel curs 24-25 el xec escolar per comprar material s’estendrà també a l’educació secundària obligatòria tot reduint l’import total del xec a 60 euros i deixant a decisió de les famílies cedir o no aquest import al seu centre o AFA.

Des de CCOO valorem que una mesura com aquesta, que implica una despesa de 50 milions d’euros, té poc a veure amb la millora d’un sistema educatiu infrafinançat de manera sostinguda. Donar suport a totes les famílies, independentment de les seves rendes, a base de xecs escolars només pretén maquillar amb una mesura vistosa en termes polítics, la complicada realitat de les nostres escoles i instituts.

Les necessitats són moltes, però demanem al Departament treballar en mesures veritablement equitatives pel sistema educatiu i destinar aquests diners per exemple a millorar les partides per a les despeses del centre, a internalitzar el personal vetllador perquè atenguin més i millor a l’alumnat, a augmentar els ajuts per socialitzar el material als centres educatius i enfortir els plans de xoc o a millorar les condicions de les professionals de l’educació.

Al contrari del que diu el Departament sobre aquests xecs regal, la implementació d’aquesta mesura mediàtica ni reforça l’estat de benestar ni treballa per a una educació de qualitat a Catalunya.

És per això que CCOO demana al Departament que reconsideri la mesura i que aposti per mesures efectives en termes d’equitat, qualitat i  inclusió que reforcin veritablement l’educació al nostre país.