Materialitzem amb el Govern de l’Estat la pujada salarial addicional del 0,5% del PIB

Materialitzem amb el Govern de l’Estat la pujada salarial del 0,5% del PIB en compliment de l’Acord Marc per a una Administració del segle XXI

L’Àrea Pública de CCOO s’han reunit l’1 de febrer amb la secretària d’Estat de Funció Pública per fer efectiva la pujada retributiva complementària del 0,5% vinculada al PIB del 2023 i insten al govern a articular el mecanisme necessari per dur a terme l’increment del 2% pactat per al 2024 sense haver d’esperar a la llei de PGE 2024, en un pacte de govern, també signat per UGT.

La Comissió de Seguiment de l’Acord per a una Administració del segle XXI s’ha reunit aquest matí a instància d’ambdós sindicats, per tractar com i quan es materialitzarà en les nòmines de les empleades i empleats públics aquestes pujades salarials. L’Acord va comprometre una pujada a les nòmines dels més de 5 milions d’empleats i empleades públiques del 0,5% si el PIB superava el 2,1% amb caràcter retroactiu i consolidable a l’1 de gener de 2023 i del 2% corresponent al 2024.

Això significa que les empleades i empleats públics han vist incrementades les seves retribucions més d’un 7% amb l’efecte acumulat de les pujades de 2022 i 2023, complint l’objectiu de la previsió del 9,8% pactat per al 2024.

Ambdues organitzacions sindicals han instat a més el Govern a arbitrar les fórmules legislatives adequades per fer efectiva la pujada del 2024 sense haver d’esperar a la llei de pressupostos generals de l’Estat.

CCOO i UGT, signants de l’Acord, han insistit en la convocatòria d’una nova Comissió de Seguiment per tractar la resta dels temes inclosos en el pacte, com la creació d’ocupació, drets, jornada, jubilació i classificació professional, entre altres.