Licitació del personal vetllador: l’administració torna a precaritzar-nos externalitzant el servei

Aquest inici de curs 2022-2023, estem patint una licitació del personal del servei d’atenció a infants NESE totalment anòmala per part del Departament d’Educació, doncs en lloc de començar el curs amb la licitació finalitzada i els lots concedits a les diferents empreses, ens trobem que el Departament ha fet dues pròrrogues consecutives d’un mes de durada (setembre i octubre) i a finals de setembre les treballadores encara no sabien per a quina empresa treballaríen els propers anys.

Per alguns això pot semblar superflu, però si cada setembre la teva jornada pot fluctuar depenent de les hores que el departament atorga al teu centre, resulta que no es cap tonteria, i si això pot afectar de retruc a la negociació per part de les RLT dels possibles mesures compensatòries per aquesta modificació substancial de les condicions de treball, llavors ens hi estem jugant els drets laborals de milers de treballadores a Catalunya.

Aquest model de gestió economicista i sense transparència per part de l’administració, reforça la reclamació que fem des de CCOO de que tot aquest personal educatiu, tant necessari per l’escola inclusiva, sigui internalitzat per part del departament i deixi així d’especular econòmicament amb la feina de les treballadores i la qualitat educativa.

No oblidem tampoc que al juny CCOO vam presentar al·legacions al plec de prescripcions públiques, doncs considerem molt greu la pretensió del Departament d’Educació de que les persones treballadores incloses a la licitació hagin d’assumir tasques de l’àmbit de la salut, i encara no hi ha cap resposta de l’administració. I mentrestant qui dia passa, any empeny, i les treballadores es troben en una situació on han d’assumir unes responsabilitats que ningú no vol, on el departament i les empreses miren cap a un altre costat i on amb una “formació” d’unes hores que realitzen a un CAP (això quan molts dels Centres d’Atenció Primària no disposen de recursos per fer-la o ni tan sols tenen coneixement de que hagin d’impartir aquesta “formació”),  ja es dóna per fet que tenen assolits coneixements mèdics suficients per atendre les necessitats dels infants. Des de CCOO tenim clar que aquest no és el camí i prendrem les accions que considerem oportunes per fer enrere aquesta mesura totalment injustificada i que posa en risc als infants i a les persones treballadores. Un cop més des de CCOO denunciem el paper de l’administració i de les empreses licitadores, corresponsables des del moment que decideixen participar en un mercadeig on el darrer interès son els infants i joves amb necessitats educatives i les persones treballadores. Aquest no és el camí de la inclusió educativa, calen recursos econòmics, cert, però també cal qualitat i estabilitat laboral per a les professionals que dia a dia fan front a aquesta realitat, i allà estarem CCOO.