Les treballadores del Lleure Educatiu criden a la mobilització per desbloquejar el conveni!!!

Assemblea de Delegades del Lleure Educatiu

Avui dijous 15 de juny de 2023 ha tingut lloc una assemblea de delegades i delegats del Lleure Educatiu, amb presencia de més de 30 representants dels Comitès d’Empresa i Seccions Sindicals més importants del sector, 7iTria, Asistentes Escolares, Fundació Pere Tarrés, Fundació Catalana de l’Esplai, Ziga-Zaga (Menjadors i Suport educatiu), Cavall de Cartró-Koala, BASIC (Lleida i Tarragona), EINA Coop,… representant entre tots a més de 10.500 treballadores del Lleure Educatiu

A l’assemblea s’ha fet repàs de l’actual situació de bloqueig de la negociació per part de les patronals del sector (ACELLEC, ACCAC i La Confederació) i a l’incapacitat d’aquestes per donar resposta a unes necessitats evidents de les treballadores sense intentar precaritzar encara més als nostres col·lectius.

Des de l’inici de les negociacions, les treballadores hem perdut un 9,2% de capacitat adquisitiva.

20230615 135211

Entre d’altres, algunes de les reivindicacions que cal recollir per arribar a un acord, són:

• Mentre els Menjadors escolars el proper curs pujaran un 5,66% els nostres salaris ho faran un 2%
  • Volem noves categories que reconeguin la realitat professional del sector, la sociocultural i l’educativa.
    • Per exemple la figura de l’educadora especialitzada pel suport educatiu de les escoles bressol municipals de Barcelona
  • Volem una millor regulació de les jornades de les treballadores de Cases de Colònies.
  • Cal reconèixer els coneixements específics per fer determinades tasques amb plusos econòmics.
  • Cal un plus econòmic per reconèixer la professionalització al llarg de la vida.

També cal i de manera urgent que l’administració educativa de Catalunya desenvolupi i reguli un model de Lleure Educatiu suficientment dotat pressupostàriament, que elimini el sistema de quotes i beques i aposti per la universalització i gratuïtat del servei de menjador o per la internalització del servei de vetlladores.

En resum, des de CCOO denunciem un cop més el bloqueig de les negociacions i fem palès que les treballadores ja hem arribat al nostre límit, si les negociacions no avancen amb millores evidents per a les treballadores, a partir del setembre començarem les mobilitzacions per assolir els nostres objectius.

EL LLEURE TINDRÀ UN INICI DE CURS CALENT!!!!!

SALARI O CONFLICTE!!!

Campanya Estiu 2023 0