Les Patronals encallen les negociacions del IV conveni del Lleure Educatiu i Sociocultural.

Ja en tenim prou de treballadores precàries, des de CCOO reclamem que de manera immediata els salaris de les treballadores s’ajustin al que patronals i sindicats majoritaris vam signar al “V Acuerdo para el Empleo y la Negociación Colectiva” per intentar pal·liar els efectes d’una inflació desbocada.

Les propostes de CCOO a la mesa de negociació busquen revertir la situació de precarització en la que es troben moltes treballadores del Lleure Educatiu i Sociocultural, increments salarials per sortir de la precarietat, millor classificació professional (un salt qualitatiu amb una nova classificació professional a l’àrea sociocultural i dues categories noves a l’àrea educativa), plusos salarials per donar resposta a necessitats especifiques (com els idiomes) o per reconèixer el temps treballat a l’empresa (plus de professionalitat), increments de permisos remunerats i més mesures de protecció social.

Les propostes negociadores de les patronals del sector (ACELLEC, La Confederació i ACCAC) mentre expliquen amb bombo i platerets que defensen un sector del Lleure Educatiu i Sociocultural digne,  únicament busquen mà d’obra barata i precària, desregular el sector (amb propostes de calendari laboral que ens els menjadors escolars suposaria una davallada econòmica importantíssima i desvirtua el valor de la jornada indirecta) i minimitzar o fins i tot eliminar les millores assolides a convenis anteriors o amb la darrera reforma laboral.

Les treballadores ja en tenim prou, Nosaltres negociem per millorar les nostres condicions de vida, per un futur laboral digne que ens permeti treballar en allò que hem escollit, i les propostes patronals estan lluny de les nostres propostes per redistribuir la riquesa i guanyar en drets socials i laborals, s’amaguen darrere frases grandiloqüents i eslògans “socioeducatius” sense contingut, amb una mirada curta i merament economicista.

Per CCOO el temps de la negociació s’esgota i si no tenim resultats aviat, anirem al conflicte

Volem CONVENI JA!!! Amb les coses de menjar no s’hi juga, amb el Lleure Educatiu i Sociocultural NO S’HI JUGA!!!

Pots veure les declaracions de la Cristina Broto (Responsable del Lleure Educatiu i Sociocultural) al següent vídeo

Pots descarregar-te el comunicat per compartir-lo