El personal vetllador diu PROU!

CCOO convoca una concentració del personal vetllador davant del departament d’educació el 23 de desembre a les 11.30h.

VOLEM INTERNALITZACIÓ JA!

Des de CCOO continuem denunciant la precarietat laboral a la que està sotmès el personal vetllador majoritàriament feminitzat.  

El fet de tenir jornades parcialitzades, canvis de jornada laboral de curs a curs o fins i tot dins el mateix, funcions poc definides i salaris insuficients entre d’altres, fan que es tingui un futur laboral i personal incert que genera un malestar psicològic i emocional a les persones treballadores.

La vetlladora del centre, acaba convertint-se en la infermera o en l’Educadora de Necessitats Educatives Especials lowcost del Departament.

La figura de la vetlladora, ja existeix en el Departament d’Educació com a Auxiliar d’Educació Especial, però es continua externalitzant el servei a empreses que vulneren els drets de les treballadores amb errors constants en el pagament dels salaris, seguretats socials no pagades des del dia que toca, falta de comunicació directa amb l’empresa deixant a les treballadores desemparades davant qualsevol esdeveniment i un llarg etcètera…

Les vetlladores de Catalunya hem dit prou!

Aquesta precarietat té com a últim responsable el Departament d’Educació i ens ha d’escoltar!

Què demanem?: Continuem demanant la internalització del personal vetllador. Aquesta internalització queda recollida a la disposició addicional trenta-unena de la LEC, que recull que el Govern havia d’establir un calendari per a la internalització de les vetlladores com personal tècnic de suport educatiu, com són les EEE (Educadores d’Educació Especial) i les AEE (Auxiliars d’Educació Especial), per tal que durant el curs 20-21 les vetlladores passessin a formar part de les plantilles dels centres. Volem que es compleixi la llei, volem un calendari ja, VOLEM INTERNALITZACIÓ JA!!! 

I és per aquesta raó, que CCOO convoquem una concentració de tot el personal vetllador de Catalunya el  proper dia 23 de desembre a les 11.30 hores davant del Departament d’Educació.

LA UNIÓ FA LA FORÇA!!! 

AQUESTA LLUITA, ÉS UNA LLUITA DE TOTHOM!!! 

US HI ESPEREM!!