Les treballadores de les escoles bressol municipals  de Sant Andreu de la Barca es mobilitzen per unes condicions salarials dignes

Les treballadores de les Escoles Bressol Municipals de Sant Andreu de la Barca (Casa Pedemonte, El Trenet i El Cavallet) han demanat obrir negociacions amb l’Ajuntament per aconseguir una millora salarial que tingui en compte la pujada de l’IPC dels últims anys. A més a més, cal la reconsideració sobre la dotació de personal educador específic per atendre i acompanyar els infants amb necessitats específiques i individuals reals.

Només fa un any que aquestes tres escoles bressol municipals van sortir a licitació amb uns plecs que van proposar com a millores prioritàries l’equiparació del salari de les diferents categories professionals del personal docent de les tres escoles i la dotació d’una vetlladora a jornada completa a cada centre, entre d’altres. Aquesta equiparació, aconseguida parcialment a data d’avui, va ser una demanda dels equips perquè es considerava que hi havia una discriminació salarial entre companyes del mateix municipi per a realitzar les mateixes funcions.

Ara, el contracte de licitació actual no serà renovat i des de l’Ajuntament es proposa una nova licitació. Això fa que la figura de les vetlladores es torni a posar en entredit en la propera licitació i no es garanteixi la continuïtat d’aquest personal.

Any darrera any les treballadores es troben amb la incertesa sobre quines condicions tindrà l’escola en cada nova licitació. Els seus salaris no contemplen l’augment desbocat de l’IPC i això fa que es mantinguin congelats i provoca que el personal se senti poc valorat. En comparació amb els municipis dels voltants, els equips docents de Casa Pedemonte, El Trenet i El Cavallet tenen uns dels sous més baixos de la comarca.

Per tots aquests motius, les treballadores de les escoles bressol, amb el suport de tota la comunitat educativa, volen fer públic que l’Ajuntament no vol seure a parlar de les millores de les condicions salarials actuals tenint en compte el nivell de vida, i té la intenció de treure a licitació el servei de gestió integral de les tres escoles bressol, mantenint les condicions de congelació salarial i deixant a la sort que les escoles puguin comptar amb la dotació de personal educador específic per atendre les necessitats educatives especials.

Les treballadores demanen, un cop més, a l’Ajuntament que s’assegui amb elles i busqui la manera de poder millorar les condicions actuals, tenint en compte els dos punts esmentats.

És per això que anuncien una sèrie de mobilitzacions, amb una primera concentració davant de l’Ajuntament el dia 25 de maig. Si aquesta situació continua, es preveuen més accions de protesta amb possibles convocatòries de vaga a l’horitzó.