Resum del Comitè Intercentres – 15 de juliol de 2026
Ahir, 15 de juliol es va celebrar la darrera reunió d’aquest curs del Comitè Intercentres amb el Departament d’Educació i Formació Professional.
Lamentem la situació viscuda per les nostres companyes sindicals de la CGT que no van poder assistir a la reunió ja que reiteradament han incomplert la normativa de titularitat de Reglament de règim intern del Comitè Intercentres.
Aquestes són les qüestions més destacades:
Dotacions d’inici de curs
Des de CCOO vam denunciar que les dotacions previstes encara són insuficients d’acord amb el desplegament dels acords assolits.
El Departament es va comprometre a revisar-les
Continuarem exigint que els centres disposin de totes les dotacions necessàries des del primer dia de curs.
Funcions de les logopedes
El Departament va presentar la proposta de noves funcions de les logopedes fruit del treball desenvolupat durant els darrers anys.
Des de CCOO vam explicar que fins ara no havíem donat el nostre acord a la definició de les funcions perquè no se’ns havia garantit ni el compromís d’abordar l’equiparació del complement de les logopedes amb el del personal dels EAP, ni la creació d’una comissió de seguiment que permet revisar-ne l’aplicació.
Un cop el Departament ha incorporat aquests dos compromisos, hem manifestat la nostra conformitat amb la proposta.
També vam recordar que, una vegada definides les funcions, caldrà abordar l’equiparació dels horaris del conjunt del personal dels EAP.
Cobertura de les places d’Educador/a d’Educació Especial (EEE)
La manca de professionals a la borsa continua sent una de les principals preocupacions.
El Departament proposa, de manera excepcional per al curs vinent, ampliar les titulacions que permeten accedir a aquestes places.
Des de CCOO vam deixar clar que aquesta mesura no resol el problema estructural. Ja s’han aplicat fórmules similars en el passat, aquestes mesures preses amb precipitació no solucionen el problema subjacent i acaben desprestigiant la figura de la EEE.
També vam recordar el compromís adquirit pel secretari de Formació Professional el passat 6 de maig d’estudiar una titulació específica per a aquests llocs de treball, una reivindicació de CCOO de fa temps. Tanmateix, es tracta d’una mesura a mitjà termini que no donarà resposta a les necessitats d’aquest inici de curs, ja que la implantació de la nova titulació requerirà temps abans no es pugui incorporar nou personal a unes borses que, actualment, es troben buides.
A més, vam advertir que una excepcionalitat sense garanties pot provocar que aquestes treballadores quedin posteriorment fora de la borsa i sense continuïtat laboral.
Per aquest motiu, CCOO no compartim que se’ns demani una resposta immediata i prendre una decisió precipitada que en un futur haguem de lamentar, recordem al departament que l’Administració no actua amb la mateixa rapidesa davant les demandes sindicals quan les propostes inicials les havia fet la part social.
Des de CCOO no podem acceptar una solució que desprestigiï la figura de les EEE ni que suposi un pas enrere en el seu reconeixement professional. Considerem que les decisions adoptades en aquesta mesa no donen resposta a les necessitats i reivindicacions dels treballadors i treballadores, ni resolen els problemes de fons que cal afrontar.
Programa pilot d’intèrprets de llengua de signes
Davant la necessitat d’analitzar noves fórmules metodològiques i organitzatives per garantir l’accés a la comunicació i als aprenentatges de l’alumnat amb sordesa que cursa ensenyaments postobligatoris no universitaris i que requereix de suport en llengua de signes catalana. El Departament ha presentat un nou programa temporal, pilot i avaluable. El servei d’interpretació en llengua de signes catalana passarà a formar part dels CREDA. Aquest programa s’implementarà el propers curs.
Es crearan 52 dotacions a mitja jornada i 2 a jornada completa ofertades per ATRI
Seguirem fent el seguiment d’aquest projecte abans que es consolidi definitivament.
Complement dels metges i metgesses del treball
El Comitè Intercentres varem presentar un informe per garantir la cobertura de l’especialitat de medicina del treball i l’aplicació de complements transversals per la categoria A1 metge/essa del treball.
PREVISIÓ DELS PROPERS CONCURSOS
Concursos de canvi de destinacions.
Educador/a d’educació especial i integrador/a social. LEN04/2025.
Publicació de la llista definitiva amb les al·legacions corregides sobre l’últim llistat publicat a finals del mes de juliol.
Fisioterapeuta LEN05/2025.
Publicació de la llista definitiva d’admesos i exclosos i data de la prova de promoció interna durant el mes de juliol.
TEEI i Educador/a de llar d’infants LEN06/2026.
Publicació de la llista provisional al mes de desembre de 2026.
Ajudant/a de cuina-net i cambrer/a-net LEN07/2026.
Publicació de la convocatòria del concurs al setembre de 2026.
Auxiliars d’educació especial.
Publicació de la convocatòria darrer trimestre de 2026.
Concursos d’oposicions.
EEE i TIS L007/2024.
Publicació de les llistes provisionals de mèrits la darrera setmana de juliol.
Fisioterapeuta L009/2025
Publicació de llistes provisionals de mèrits a finals de setembre de 2026.
Educador/a de llar d’infants, TEEI, Ajudant/a de cuina-net i cambrer/a-net L008/2025
Valoració de mèrits per part de l’òrgan tècnic darrer trimestre.
Ajudant/a d’ofici, especialitat cuiner/a L010/2025.
Publicació qualificacions i presentació de mèrits 3a setmana de setembre.
Especialitat d’oficis i oficial 1a manteniment L011/2025.
Publicació de les qualificacions i presentació de mèrits 1a setmana de setembre.
Logopeda, audioprotesista i auxiliar d’educació especial L012/2026.
Publicació de les bases de la convocatòria la darrera setmana de juliol.
Oficial/a de 1a cuiner/a i ajudant/a d’ofici-serveis generals L013/2026.
Publicació de la convocatòria i inici d’inscripció a partir de la 2a quinzena de juliol.
Acte d’adjudicacions.
Els actes públics d’adjudicacions en format telemàtic de les noves dotacions es realitzaran la darrera setmana del mes d’agost i l’incorporació del personal serà la primera setmana del mes de setembre.
Jubilació parcial
El Departament ha informat que Funció Pública els hi ha de fer arribar una instrucció de la modificació de la Normativa pel que a la formalització de contractes de relleu del personal laboral interí pel que fa als nous processos de la jubilació parcial.
Complement Disponibilitat del CET
El Departament informa que el complement de disponibilitat del CET acordat el 13 de febrer de 2026 tindrà efectes econòmics des de l’1 de març i s’ ha abonat en la nòmina de juny.
CCOO continuarem exigint millores per a tot el personal laboral d’Educació mitjançant el compliment dels acords signats i l’aportació de dotacions necessàries per a un bon inici de curs. Per combatre la precarietat, rebutgem els pegats provisionals i demanem solucions estructurals a la manca de personal, així com processos selectius àgils, transparents i amb seguretat jurídica.
Complement d’oficial/a de 1a de manteniment i serveis educatius
Funció Pública, a finals d’aquesta setmana es signarà i s’incorporarà dins del Conveni, la previsió és que el pagament es faci efectiu al mes de novembre amb caràcter retroactiu des de l’1de gener del 2026.
Us desitgem un molt bon estiu per descansar i recarregar forces. Al setembre, continuem dempeus i seguim la lluita! Podeu seguir totes les informacions i novetats als canals de CCOO
