REUNIÓ DEL COMITÈ INTERCENTRES AMB EL DEPARTAMENT DEL 24 DE MAIG

PROCÉS D’OPOSICIÓ D’ESTABILITZACIÓ

El Departament informa que hi ha hagut 2.222 sol·licituds admeses i 128 excloses.

Abans del juny publicaran el resultat de les preguntes perquè la gent pugui comprovar en la seva plantilla els encerts o els errors comesos, a primers de juny es publicaran els resultats de les proves

És molt important que cadascú comprovi que té a l’ATRI tota la informació corresponent als cursos, titulacions, ACTIC per així facilitar la feina de l’òrgan tècnic.

CALENDARI ESCOLAR DEL CURS 23-24. IMPLEMENTACIÓ A LES LLARS D’INFANTS

El calendari escolar del curs 2023-2024 encara no està publicat.

El Departament explica que el curs començarà el quart dia laborable del mes de setembre, aquest any el dia 6. Que durant els primers cinc dies s’han de garantir com a mínim 1’5h de permanència dels infants al centre. Per dur a terme  aquesta proposta  horària l’escola ha de fer la petició al Servei Territorial.

Per altra banda, ha quedat clar que, pel que fa al procés d’adaptació, cal continuar actuant tal com està previst en el punt 2.2 dels document d’Organització i gestió de les llars.

Un cop més hem deixat palès que si el calendari contempla l’avançament del curs com la resta d’etapes, també hauria de contemplar la finalització de l’activitat dels alumnes el 22 de juny, igual que la resta d’etapes.

PLANTILLA

• Previsió d’increments pel curs 23-24

El Departament preveu un increment de places, especialment d’EEE i de TEEI d’escola Rural… no han determinat el número, ja que estan pendents de l’aprovació de les mateixes per Acord de Govern.

Aquestes places s’ofereixen per ordre de borsa en un acte públic virtual el 15 de Juliol.

En previsió d’aquest acte, el 21 de juny s’actualitzarà la borsa incorporant les persones de la borsa extraordinària.

El Departament també ens informa que aquests increments han de servir per atendre 101 mobilitats funcionals rebudes, de les quals ja s’han atès 36.

• Contractes d’Ucraïna.

Ens informen que finalitzaran quan estava previst i que de moment no es prorrogaran més dels sis mesos.

ESCOLA RURAL PREVISIONS CURS 23-24. NORMATIVA

El Departament informa que el curs vinent es podrà consultar la normativa  en els documents d’organització de centres.

Així mateix, ens expliquen que al mes de juny el Departament farà una roda pels territoris, on es recollirà informació de les aules d’Infantil 1 i 2 anys i faran xerrades destinades a les direccions per explicar el que hi ha recollit a les instruccions.

NOVETAT:  El Decret de Plantilles de personal docent preveu incorporar aquesta figura a les aules d’Infantil 1 i 2 anys tenint en compte les ràtios de manera que:

0-4 infants 1 TEEI

5-9 infants 1 TEEI i ½ docent

10-13 infants  1 TEEI1 docent.

Des de CCOO pensem que això es pot considerar intrusisme professional i així ho hem plantejat a la reunió, farem un estudi legal de la situació.

TÈCNICS DE GESTIÓ: COBRAMENT DE TRIENNIS

El Departament ha reiterat  la seva voluntat de pagar els triennis.

El personal durant el mes de juny rebrà  informació per poder fer una sol·licitud del reconeixement dels serveis prestats previs.

Es pagaran amb caràcter retroactiu, així com tots els que tenen reconeguts.

Aquesta reunió  va tornar a ser decebedora. Si bé el departament ens va informar de determinats temes que us hem resumit, un cop més no va mostrar predisposició  d’obrir una negociació seriosa de temes tan fonamentals com les meses tècniques d’Escola inclusiva, d’Escola Rural, de Professorat de Religió, de la borsa de Treball.

Si bé ens van convocar per una  mesa de llars d’infants pel pròxim dia 31 de maig veurem fins a quin punt tindran la voluntat d’abordar qüestions com la necessitat de més personal de Neteja/Ajudant de Cuina en determinats centres, les ràtios que estan baixant a les escoles, però no a les Llars, garantir i augmentar el suport del migdia, la incorporació d’una EEE per atendre les creixents necessitats com s’està fent a diferents Municipis.

Des de CCOO mostrem el nostre malestar de com el Departament està entomant les negociacions, exigim respecte pel personal laboral que es concretin amb unes negociacions que ens permetin avançar en drets laborals, volem tenir la mateixa consideració que la resta de personal docent a l’escola, no som personal de segona, volem el mateix horari i calendari!