DIA INTERNACIONAL DEL PERSONAL DE SUPORT EDUCATIU

La Internacional de l’Educació (IE) celebra avui, 16 de maig, el Dia Mundial del Personal de Suport Educatiu (PAE), data que es commemora amb l’objectiu de destacar el paper que tenen a l’hora de garantir una educació de qualitat i posar sobre la taula els reptes a què encara s’enfronten aquestes persones als seus llocs de treball a tot el món.

Segons la IE, tal com va establir a la Declaració sobre els drets i l’estatut del PAE el 2018, el treball d’aquest personal contribueix a fomentar entorns d’aprenentatge positius i segurs i a garantir que les institucions educatives funcionin de manera efectiva per a tot l’alumnat”, afegint que “la seva contribució assegura la satisfacció de les necessitats acadèmiques, socioemocionals i pràctiques dels infants, fomentant sistemes educatius equitatius i inclusius”.

El personal de suport educatiu, majoritàriament, sent que el seu treball és infravalorat i que no és reconegut; rep salaris més baixos que el sou mitjà moltes vegades, és un sector altament feminitzat, suporta condicions laborals precàries, les seves perspectives de millora professional són menors i els seus llocs estan sempre amenaçats per les retallades en educació.

Per això, des de la IE es va considerar que era important no només celebrar aquest dia, sinó reconèixer el gran treball que realitza el PAE i destacar-ne el paper fonamental en l’àmbit educatiu. A més, fa una crida a les administracions i la societat per millorar l’estatus d’aquest sector, i també per defensar i promoure’n les condicions i els drets laborals.

CCOO estarem presents a Aveiro (Portugal) on es duran a terme les Jornades Internacionals  reivindicatives del personal PAE