REACTIVEM LA LLUITA
Desde CCOO volem denunciar la situació que viuen les treballadores que han sol·licitat la jubilació parcial i encara no han rebut resposta a la seva demanda i que ja podrien estar gaudint-la.
Què demanem?
- Que Funció Pública i el Departament d’Educació activin els processos de concurs d’oposició necessaris per tal de cobrir les peticions que s’han fet de jubilació parcial i que es facin efectives el més aviat possible.
- La modificació de la Llei i la seva publicació al BOE per tal d’admetre, de forma excepcional, que els rellevistes puguin ser personal interí per tal d’agilitzar el procés.
Aquestes peticions seran enviades a Funció pública, al Departament i al Ministerio de Función Pública
ET TROBES EN AQUESTA SITUACIÓ?
SUMA-T’HI
US RECORDEM QUE…
La jubilació parcial per al personal laboral de la Generalitat canvia normativament des de l’1 d’abril de 2025. La seva aplicació efectiva està sent molt lenta principalment perquè els rellevistes han de ser persones amb contractació fixa a jornada completa i els processos de selecció per a la contractació pública són llargs i dificultosos. La situació està en procés d’ajust i negociació, amb propostes de mesures administratives i ofertes d’ocupació per fer-la operativa.
Que hem fet des de CCOO?
Amb data de 23 de gener de 2026 la Comissió Negociadora del VI Conveni Únic va acordar modificar els art. 22.1 i 22.3 relatius a Oferta d’Ocupació Pública i selecció de rellevistes per a jubilació parcial i l’art. 54.3 específicament sobre jubilació parcial, adaptant-lo al nou marc legal. Aquesta modificació és legalment vigent des de febrer de 2026. El conveni s’ha adaptat perquè cada any s’incloguin places suficients en l’Oferta Pública d’Ocupació per seleccionar personal rellevista. A partir d’ara els departaments hauran de planificar aquestes places tenint en compte totes les jubilacions parcials previstes per a l’any següent.
Hi ha persones que ja han sol·licitat la jubilació parcial i estan a l’espera de la formalització del rellevista. Des de CCOO hem exigit la garantia que cap sol·licitud que compleix els requisits resti bloquejada per manca de previsió administrativa.
El problema més greu és el creat amb les places de personal laboral que està previst que esdevinguin places de funcionaris, en aquest cas l’administració no vol actuar, imposibilitant així la jubilació parcial de desenes de treballadors laborals, per aquest motiu, CCOO vam anunciar a l’última reunió de la CIVE que interposarem un conflicte col·lectiu per incompliment de conveni.
Com que aquesta situació és d’àmbit estatal hem mantingut reunions amb els diferents grups parlamentaris aconseguint que PSOE, PP, ERC, Junts y SUMAR mostrin coincidències en la necessitat de reconèixer la singularitat del sector públic i desbloquejar aquesta situació. + Informació
