La plantilla de l’American School of Barcelona anirà a la vaga

Després de més de 15 dies de mobilitzacions, amb un suport creixent per part de la plantilla, el comitè d’empresa de l’American School of Barcelona (Esplugues de Llobregat), encapçalat per CCOO, ha convocat dos dies de vaga parcial per als dies 8 i 9 de juny. La plantilla ha expressat el seu recolzament a aquesta mesura de pressió a les 3 assemblees que s’han celebrat les darreres setmanes.

Un any de sol·licituds de diàleg sense cap resposta per part de la junta que dirigeix l’escola va portar la plantilla a concentrar-se cada dia de 8:30 a 9:00, abans de l’inici de les classes amb tres reclamacions: una pujada salarial amb l’objectiu de recuperar part del poder adquisitiu perdut els darrers anys, el reconeixement dels Teacher Assistants com a Adjunct Teacher de forma que es reconeguin les seves funcions i s’adequï la seva categoria i que un complement salarial que percep part de la plantilla arribi a totes les treballadores. La situació econòmica de l’escola, com mostra la informació disponible a la seva pàgina web, permet assumir aquestes millores sense posar en perill la viabilitat financera de l’escola, doncs l’augment del preu de les quotes de les famílies i el número d’alumnes han crescut de forma constant els darrers anys.

Gràcies a la unió i a la lluita de la plantilla, la junta va accedir a reunir-se amb el comitè d’empresa, però va mirar d’alentir les negociacions. Aquestes maniobres van portar al comitè, després de dues assemblees, a convocar vaga parcial per a la setmana del 6 al 9 de juny. La mediació davant el Tribunal Laboral de Catalunya el passat dijous dia 1 de juny va mostrar la bona predisposició de la plantilla a dur a terme unes negociacions productives que acabessin amb el conflicte.

Malauradament, l’immobilisme de la junta, que mira de vincular la millora salarial a una retallada dels drets de la plantilla que recull el conveni de l’empresa, ha fet encallar les negociacions. Si les millores són a canvi de renunciar a drets, no són millores. Aquest fet ha portat a la plantilla a tirar endavant la vaga parcial pels dies 8 i 9 de juny de 9:00 a 10:00 i a convocar noves accions de protesta abans de final de curs.

Concentració: tots els dies, des del 15 de maig, de 8:30 a 9:00 hores
Aturada parcial: 8 i 9 de juny de 9:00 a 10:00