Jornada: Reptes i oportunitats d’una FP de qualitat al Baix Llobregat

El sindicat d’Educació i la Unió territorial del Baix Llobregat, l’Alt Penedès, l’Anoia i el Garraf de CCOO organitzen el pròxim 17 de novembre a Cornellà la jornada de Formació Professional al Baix Llobregat sota el títol “Reptes i oportunitats d’una FP de qualitat al Baix Llobregat”.

La jornada començarà a les 9:30 amb l’obertura d’Elvira Vidal, Secretària General d’Educació de CCOO Baix Llobregat, Alt Penedès, Anoia i Garraf.

La ponència inaugural “L’FP REPTES I OPORTUNITATS A CATALUNYA”  anirà a càrrec de Fabian Mohedano, President del Consell de Formació i Qualificació Professional de Catalunya i posteriorment tindrà lloc la ponència acadèmica “LA NOVA LLEI DE L’FP: OPORTUNITATS I REPTES” per Xavier Martínez Celorrio, Professor de sociologia de l’Educació a la Universitat de Barcelona (UB).

A les 10:25 començarà una Taula Debat amb Xavier Martínez Celorrio, Xavier Pérez, professor i responsable FP de la Federació d’Educació CCOO Catalunya, i Marta Carranza, Secretària del Consell Educatiu de Ciutat i del Consell Municipal de l’FP de Barcelona, presentada per Rodri Plaza, responsable d’FP de la Federación de Enseñanza de CCOO.

Posteriorment, hi haurà una pausa-cafè i a les 12: 30 la taula debat “La visió de l’FP des del territori. El paper de la concertació dels agents socioeconòmics, locals i comarcals” amb la participació de Pilar Eslava, Tinenta d’Alcalde de l’Àrea d’Educació i Cultura de l’Ajuntament del Prat, Lourdes Borrell, Consellera de desenvolupament econòmic i estratègic del Consell Comarcal del Baix Llobregat, Albert Rodríguez, Secretari de socioeconomia i polítiques públiques de CCOO Baix Llobregat, Alt Penedès, Anoia i Garraf i Rosa Fiol, Vicepresidenta executiva d’AEBALL (Associació Empresarial l’Hospitalet i Baix Llobregat), presentada per Ricard Bellera, Secretari de Treball i Economia de la CONC.

La cloenda de la sessió del matí anirà a càrrec de Josep M. Romero, Secretari General CCOO Baix Llobregat, Alt Penedès, Anoia i Garraf.

La sessió de la tarda començarà a les 16 hores amb la benvinguda i un resum de la jornada del matí.

A les 16:15 tindrà lloc la ponència “TRAJECTÒRIES EDUCATIVES I DESIGUALTATS” amb Aina Tarabini, Dra. en Sociologia de la UAB i investigadora del grup d’investigació GEPS (Globalització, Educació i Polítiques Socials) i posteriorment una Taula Debat amb Aina Tarabini, Sergio Ordóñez, Responsable d’FP de CCOO Educació del Baix Llobregat, Alt Penedès, Anoia i Garraf, Inmaculada Font, Professora d’Arts Gràfiques i directora INS Antoni Algueró i Enric Sorribes, Professor d’FP, màster en gestió estratègica de la informació i coneixement de les organitzacions.Aquesta taula serà presentada per Dolors Vique, Pedagoga i Educadora Social.

La cloenda de la sessió de tarda anirà a càrrec de Teresa Esperabé, Secretària General de la Federació d’Educació de CCOO de Catalunya.

Per a més informació us podeu adreçar a la Unió territorial ( 933 77 92 92, @ccoo_bll_apag, ccoo.cat/bllapag)