Informacions de darrera hora sobre les cotitzacions de les pràctiques d’FP

El Departament d’Educació ha actualitzat al Portal de centre la informació referent a les pràctiques a empresa dels alumnes i aclareix algunes incògnites. Consulta-ho aquí

Els punts més importants són:

El tutor o tutora ha de comunicar el número de la Seguretat Social dels seus alumnes

El Departament d’Educació assumeix i centralitza la gestió de la cotització de les pràctiques formatives no remunerades dels centres de titularitat pública. Tal com reclamàvem CCOO

El cost de la Seguretat Social l’assumeix la Seguretat Social en un 95%. El 5% restant l’assumeix el Ministeri d’Educació i FP aquest any. A partir de l’any vinent el 5% l’assumirà la Generalitat.

Trobareu a l’enllaç del Portal de centre més informació sobre com afecta alumnat estranger, compatibilitats amb altres situacions d’alta i/o protecció social com l’atur, etcètera.

Des de CCOO Educació denunciem les presses i decisions de darrera hora de les administracions per organitzar i aclarir els procediments quan fa mesos que la normativa estava publicada i ja hi havia hagut una moratòria a l’octubre. La manca d’autoexigència comporta neguit i incertesa al personal docent i a l’alumnat que realitza o ha d’iniciar les pràctiques. Informar a l’últim minut i actualitzar l’aplicatiu perquè permeti la gestió en temps de descompte no hauria de ser una opció i és cada dia més la norma. Cal un canvi eficaç i rigorós de gestió per atendre al personal docent i a l’alumnat com es mereixen.

Recordem les reivindicacions i propostes de CCOO Educació respecte a les hores de reducció de coordinació d’FP i tutories.

CCOOmpromeses amb l’educació! CCOOmpromeses amb tu!