Finalment, hem aconseguit un Acord per a la planificació del mapa de centres de l’FP 2035

Acord per a la planificació del mapa de centres de la formació professional 2035, Informe General de Prospectiva 2023-2026

CCOOEducació ens alegrem que finalment s’acordi la planificació del mapa de centres amb els agents socials, llargament reivindicada. És necessari i comencem a avançar per detectar les necessitats de formació professional del país i adequar-ho a la qualificació professional que necessiten les persones treballadores.

L’alt percentatge de persones treballadores sense cap qualificació professional i el desencaix entre la demanda de l’alumnat i l’oferta necessita una planificació acordada i a llarg termini. CCOOEducació venim denunciant curs rere curs l’enorme quantitat d’estudiants que volen cursar un cicle formatiu no troben la plaça que necessiten, per especialitat o per distribució territorial. Alhora apostem per una oferta d’FP de proximitat, sobretot en els CFGM, tant per l’alumnat com per les petites empreses de l’entorn.

L’evident necessitat d’augment de formació professional inicial per absorbir tota la demanda i el de la formació professional al llarg de la vida per formar als treballadors, té ara una guia per prioritzar aquest creixement. Volem reiterar la nostra aposta per una orientació efectiva (acadèmica, professional, personal i social) que és la que és la que desperta vocacions i no limitar-se a entendre l’orientació com una reorientació redireccionadora.

Finalment exigirem al Departament d’Educació que tots els canvis que afecten als centres d’FP comptin amb la complicitat i el consens necessari