FÒRUM. Plataformes digitals i dret a l’educació. Quines amenaces i reptes tenim com a professionals del sistema educatiu?

El projecte edDIT investiga els usos d’aquestes plataformes digitals a les escoles i instituts públics. Es tracta d’una recerca d’especial rellevància, ja que és un dels primers estudis a nivell nacional i internacional que aporta evidència empírica sobre l’impacte de les plataformes digitals en els drets de l’alumnat a través del sistema educatiu. A més, ha comptat amb la participació dels diversos actors de la comunitat educativa, així com d’experts i expertes en digitalització i educació, tant de l’àmbit local com global.

És un projecte de l’aFFaC, en associació amb el grup de recerca Esbrina de la Universitat de Barcelona (UB) i finançat per l’Agència Catalana de Cooperació al Desenvolupament (ACCD).

El pròxim 23 de maig, a les 17:30h, conversarem amb professorat i direccions de centres públics catalans sobre els drets digitals de la infància i l’adolescència en l’àmbit educatiu. Concretament, abordarem quines amenaces i reptes tenim com a professionals de l’educació i debatrem sobre les eines i recursos existents en el sistema educatiu per afrontar aquestes amenaces i reptes.

Ho farem amb:
• Lidón Gasull (aFFaC) i Judith Jacovkis (Grup de recerca Esbrina-UB), que presentaran els resultats de la recerca edDIT: Corporacions tecnològiques, plataformes educatives digitals i garantia dels drets de la infància amb enfocament de gènere.

Image

Us podeu inscriure aquí.