Vídeo: Salari o conflicte: la veu del 0-3 a la manifestació del 3N

El dia 3 de novembre a Madrid es va celebrar una manifestació amb delegades i delegats sindicals arribats de tots els punts d’Espanya, per tal d’exigir desencallar les negociacions dels convenis, així com per exigir millores salarials equiparables a l’augment del cost de la vida. Des de Catalunya van assistir més de dues mil persones de CCOO, entre les quals es trobaven delegades i delegats d’Educació, i en concret del 0-3.

Les reivindicacions pròpies del sector es van poder escoltar a través de les declaracions d’Elisabet Sabariego, que podeu escoltar íntegrament en el vídeo, en les que posava d’exemple el seu propi contracte, d’unes 38h setmanals en les que no s’inclouen les “dedicacions extres com són les reunions familiars o els claustres”. Així doncs, lamentava que el conveni permetés deixar fora totes aquestes hores, pròpies de la tasca educativa, i per un sou que supera per poc els mil euros. De la mateixa manera, recordava que “no ens dediquem a guardar a ningú, sinó que eduquem igual que a les escoles amb alumnat més gran” motiu pel qual demanava salaris i condicions equiparables.