Eleccions sindicals: seguim CCOOmpromeses, mantenim el nostre espai

El 14 de març han tingut lloc les eleccions sindicals del Personal Docent No Universitari, on estàvem cridats a participar a prop de 90.000 docents.

Des de CCOO volem, en primer lloc, agrair la feina de totes les persones que han participat: votants, membres de les taules i interventores. Totes han fet possible l’exercici d’un dret democràtic fonamental, com és l’elecció de les persones que ens representen en els diferents àmbits de negociació.

Ens hauria agradat un percentatge més alt de participació. Un 35,5% suposa una disminució de gairebé el 6% respecte a fa quatre anys, és un toc d’atenció per totes les forces sindicals. Des de CCOO assumim la necessitat d’ajustar la nostra pràctica sindical per ser encara més útils i més propers al personal docent.

Pel que fa als resultats, valorem positivament la consolidació del nostre espai, que s’ha concretat en l’increment de 12 delegades i delegats en comparació amb el 2019. S’ha produït un intercanvi de vots entre els sindicats corporatius, amb una disminució significativa en vots d’USTEC i un increment gairebé equivalent d’ASPEC.

CCOO des de demà mateix continuarem presents als centres educatius per impulsar la ILP per assolir un mínim d’un 6% del PIB per a l’educació, vigilar el compliment dels acords d’estabilització, treballar per la derogació del decret de plantilles (recordeu que dilluns vinent tenim judici!)… En resum continuarem, encara amb més força, CCOOmpromeses amb l’educació i CCOOmpromeses amb tu!

Aquí tens tots els resultats amb el 100 escrutat a la web del departament d’educació.

Numero Persones Delegades General2
Mapa Serveis Territorials1 1