El 0-3, un model abandonat per les administracions públiques

CCOO Educació presenta un informe sobre el 0-3 a Catalunya a partir de l’anàlisi dels resultats de l’enquesta contestada per més d’un miler de professionals del sector.

La secretària general de CCOO Educació, Teresa Esperabé, va ser l’encarregada de recordar que “el 0-3 és una eina de cohesió social i d’igualtat d’oportunitats educatives”, per tot seguit assenyalar que aquest fet xoca amb la realitat, perquè “si mirem les condicions laborals, les elevades ràtios o la manca de recursos per a l’atenció de la diversitat no possibiliten un model educatiu català del 0-3 amb qualitat”.

Per la seva banda, Vanessa Perez Trenado, treballadora d’una Escola Bressol municipal amb gestió externalitzada va centrar el seu missatge en la realitat laboral que pateixen les seves companyes de sector. Entre d’altres va reclamar que les administracions i les empreses “ens escoltin, perquè no volem continuar cridant que no guardem, que eduquem”. És per això que va exigir “canvis reals per poder fer la nostra feina com els infants mereixen, rebre reconeixement social i condicions laborals dignes”.

Per últim, el secretari general de CCOO Catalunya, va recordar que “l’educació no ha de ser mai un negoci”, per denunciar tot seguit les externalitzacions “que porten a terme molts ajuntaments, que precaritzen les treballadores del sector, i exigim un conveni català per aquestes escoles fins que s’aconsegueixi revertir l’externalització”.

Podeu recuperar l’informe amb l’anàlisi de les dades i un decàleg de 10 punts sobre les mesures que CCOO Educació considera prioritàries pel sector en aquest enllaç.

Vídeo de la Roda de Premsa:

Repercussió als mitjans:

CCOO reclama redefinir el 0-3 per reconèixer la primera etapa educativa

Diari del Treball

Les professionals del 0-3 reclamen la millora de les seves condicions laborals i l’accés gratuït i universal a aquesta etapa

Social.cat

Les treballadores de les escoles bressol catalanes se senten poc reconegudes i mal pagades

Onda Cero

CCOO reclama baixar ràtios al 0-3, un model universal i gratuït i millores per a les treballadores

La República