Dimecres 15: nova jornada de vaga al 0-3!!!

Després de tres jornades de vaga de les treballadores del 0-3 amb una forta participació, les patronals es mantenen en un immobilisme incomprensible. Aquesta actitud de les patronals és irresponsable amb el sector i les seves treballadores.

Ja és hora que a les treballadores del 0-3 se’ls hi reconegui unes condicions de treball amb:

• salaris dignes amb increments salarials anuals segons l’IPC;
  • jornades laborals més reduïdes i que amb temps per a preparar materials, fer reunions i realitzar les avaluacions de les activitats a desenvolupar;
  • tenir incapacitats temporals al 100%;
  • reducció de ràtios per aconseguir una millor atenció educativa dels infants;
  • suport educatiu pels infants amb necessitats educatives especials.

Per tots aquests motius, CCOO Educació fem una crida a participar en aquesta nova jornada de vaga que tindrà lloc el pròxim dimecres dia 15 de novembre.

La primera jornada de vaga va tenir lloc al Departament d’educació, on vam tornar a demanar la creació d’una Taula 0-3 per implicar a l’administració, a les patronals i a tots els sindicats en l’assoliment d’un model educatiu de qualitat i equitat en aquesta etapa educativa. La segona va produir-se a la Plaça Sant Jaume per aconseguir que la Generalitat s’impliqui en la regulació del 0-3 en el que correspon a les ràtios i la inversió. La tercera la vam fer en l’Associació Catalana de Municipis per reivindicar el compromís de les entitats locals en la elaboració d’un acord marc que asseguri que cap licitació pugui sortir per sota d’uns mínims dignes.

En aquesta jornada de vaga de dimecres, tornarem a fer una concentració a Plaça Sant Jaume a les 11 hores on reivindicarem tots els punts anteriors. La Generalitat és la que té la competència en matèria d’educació i és la que ha de millorar aquesta etapa tot evitant, via una nova legislació, l’externalització d’aquest servei. L’educació no hauria de ser un negoci. És més, l’educació a l’etapa 0-3 és fonamental per assolir un desenvolupament formatiu i vital al llarg de tota la vida.

Tanmateix celebrem, després de tres jornades de vaga en solitari i amb crítiques gratuïtes incloses, que UGT i USOC es sumin en aquesta darrera jornada de lluita. CCOO sempre ha apostat per la unitat sindical com a eina per millorar les condicions laborals de les persones treballadores del 0-3.

La lluita continua, el 15 de novembre els carrers seran de les bressols !

Pq Vaga 03