Dia Mundial en contra del Treball Infantil

El 12 de juny se celebra el Dia Mundial en contra del Treball Infantil. Aquest any és d’especial rellevància ja que l’Organització Internacional del Treball ha designat el 2021 com l’any per l’erradicació del treball infantil al món. Per això, des de la Fundació Pau i Solidaritat de CCOO Catalunyavolem reafirmar la nostra lluita en aquest àmbit i posar-vos al dia de les dades d’aquest fenomen i fer-vos partícips del debat.

QUÈ ÉS EL TREBALL INFANTIL?
L’OIT  ha definit el treball infantil com  “tota aquella activitat  realitzada per persones  que no tenen l’edat legal per treballar i que priva els nens i nenes de la seva infantesa, del desenvolupament del seu potencial i de la seva dignitat, i que és perjudicial per al seu desenvolupament físic i psicològic”. Així doncs  parlarem de treball infantil quan l’activitat desenvolupada:

– Sigui perillosa i perjudicial per al benestar físic, mental o moral de la criatura.
– Interfereixi amb la seva escolarització perquè :
        – Els i les priva de la possibilitat d’assistir a l’escola.
        – Els i les obliga a abandonar l’escola de forma prematura.
        – Els i les exigeix combinar l’estudi amb un treball pesat, la qual cosa afecta el seu rendiment

ALGUNES XIFRES
Segons dades de l’OIT (2021) es calcula que 160  milions de nens/nenes al món es troben atrapats/des en el treball infantil, una xifra que ha incrementat respecte al 2017 i, d’aquestes,  almenys 79 milions duen a terme la seva activitat en les pitjors formes de treball infantil, que comporten:
· la submissió a situacions d’esclavitud,
· la separació de les seves famílies,
· l’exposició a greus perills i malalties,
· l’abandonament a la seva sort,
· l’explotació sexual infantil. 

FEU UNA ULLADA A LA INFOGRAFIA QUE HEM ELABORAT SOBRE LA SITUACIÓ DEL TREBALL INFANTIL AL MÓN

Treballinfantil

El sindicalisme enfonsa les seves arrels en els principis de la justícia social i la solidaritat. És per això que la cooperació sindical que venim desenvolupant des de la FPiS de CCOO Catalunya impulsa el sindicalisme arreu del món i transforma la realitat perquè l’explotació i el treball infantil esdevinguin passat i el treball digne l’únic futur.

Amb el treball infantil tolerància 0.