Convoquem vaga els dies 25 i 26 de gener

Després del procés consultiu fet al conjunt del personal docent de pública no universitària, CCOO hem decidit continuar amb la convocatòria de vaga els dies 25 i 26 de gener. El sindicat ja havíem fet un preavís de vaga al Departament de Treball contemplant aquest escenari com a possible i estàvem decidits a tirar-ho endavant si així ho decidia el col·lectiu docent.

CCOO hem fet un procés participatiu amb l’objectiu de canalitzar de manera real l’opinió majoritària del personal docent. La consulta ha tingut com a resultat un 47,5% de vots favorables a fer vaga, un 42,1% de vots favorables a l’acord i un 10,4% d’abstencions. A més, el 95,9% de les persones que han participat en la nostra consulta ha considerat que els sindicats hem de demanar el parer a les persones afectades davant la possible signatura d’un acord, cosa que posa en molt valor el fet que haguem realitzat la consulta. Tal com ens vam comprometre, per tant, CCOO assumim el resultat de la consulta a la nostra afiliació i a la plantilla docent i fem una crida a participar en les jornades de vaga convocades.

Dit això, CCOO també us volem transmetre un parell de consideracions:

D’una banda, aquesta convocatòria de vaga és el fruit d’un procés de negociació fallit que té com a principal responsable el Departament d’Educació i el seu conseller Josep González- Cambray. El Departament no només no ha aprofitat els mesos de negociació passats fins a arribar a les darreres setmanes de desembre, sinó que, a més, tampoc ha sigut capaç de desbloquejar la negociació i arribar a un acord final en la darrera Mesa Sectorial que va tenir lloc el 19 de gener. El Departament hauria d’adonar-se que hi ha un malestar docent per temes tan cabdals com les retallades, les ràtios, el desplegament de l’educació inclusiva, la burocratització dels centres, la manca de temps per les coordinacions, etc. i que calen acords per donar sortida a aquests problemes.

D’altra banda, CCOO fem una crida a participar en la Vaga de manera unitària i seguirem reforçant les accions unitàries i treballant conjuntament. Creiem que la nostra força ha de ser precisament la representació del major nombre possible de treballadors i treballadores del nostre sector. Les iniciatives unilaterals entenem que no donen resposta a tots els plantejaments col.lectius que des de CCOO entenem que han de regir la negociació o el conflicte que estem duent a terme amb el Departament. Tinguem clar qui és amb qui hem de confrontar. Les vagues s’organitzen amb les persones treballadores als centres, no d’esquena a la gent, és a dir, tenint en compte el seu sentir majoritari, fent assemblees que facilitin la participació, organitzant grups informatius, construint la unitat d’acció amb la resta de sindicats, etc.

Tot i això, i un cop fetes aquestes consideracions, us informem que CCOO treballarà les pròximes hores amb la resta de sindicats per assolir una articulació tan unitària com sigui possible de les jornades de vaga del 25 i el 26.

Us animem un cop més a participar de la vaga!!

Tu tens la paraula, tu decideixes!!

Cartell Vaga Marc2022