Continuen els serveis mínims abusius a les noves vagues del 0-3

El 7 de desembre s’han publicat al DOGC els serveis mínims per les vagues convocades pels dies 11, 12, 13, 18, 19 i 20 de desembre de 2023, de 7.00 fins a les 10.30 hores, a les escoles bressol privades i municipals de gestió indirecta.

CCOO volem denunciar, com ja hem fet durant temps, que cada cop que s’organitza una vaga al sector 0-3 es decreten uns serveis mínims abusius que impossibiliten a moltes poder-se adherir a les jornades de Vaga. El 0-3 és l’única etapa on es decreta el servei mínim del 50% de les educadores. A les convocatories de vagues d’altres etapes educatives es van decretar ⅓ de la plantilla, també aquells els van considerar abusius, però ara, directament, es vulnera el dret a fer vaga de moltes treballadores.

Quan les persones treballadores fan vaga és per crear un impacte al seu lloc de treball i amb els serveis mínims decretats pretenen que la societat no visibilitzi la precarietat d’aquest sector. Resulta molt incongruent que es basin en el fet de ser un servei essencial per la ciutadania, però ningú consideri que som un servei essencial a l’hora de marcar unes taules salarials i unes condicions dignes per aquest sector que està altament feminitzat.

Continuarem denunciant aquest abús i continuarem les mobilitzacions on cridarem ben fort per la dignitat del sector fins que se’ns escolti.

PER UN CONVENI DIGNE!!