CCOO sí que et donem veu: vota!

CCOO Educació volem conèixer la teva opinió sobre la darrera proposta del Departament. És per aquest motiu que et fem aquesta consulta.

Des que, a principis d’aquest curs 2022–23, els sindicats vam signar l’Acord de recuperació de l’hora lectiva a infantil, primària i secundària amb el Departament d’Educació, hem passat aquests darrers mesos tractant en les reunions de la Mesa Sectorial del Personal Docent no Universitari la recuperació de les retallades que restaven pendents: ràtios, estadis, decret de plantilles, reducció de l’horari lectiu per majors de 55 anys, etc. Com anem explicant en els nostres comunicats, en aquestes reunions no hi ha hagut una voluntat clara per part del Departament a l’hora d’avançar en la negociació i l’acord.

En les darreres reunions de la Mesa Sectorial, els sindicats vam denunciar que la situació tornava a fer-se insostenible i que calia fer realment més esforços per avançar. Arran d’això el Departament ens ha fet una darrera proposta per escrit que trobaràs aquí .

El punt de la recuperació del caràcter lectiu de les dues hores pel personal major de 55 anys s’ha incorporat finalment després de la insistència de CCOO davant del Departament.

CCOO som conscients que aquesta proposta recull solament una part de les reivindicacions de la plataforma unitària, però considerem que suposa un avenç i que, per tant, cal sotmetre-la a consulta de la plantilla de la qual farem públics els resultats. A més, com ja us vam dir, CCOO pensem que ha arribat el moment de fer un pas endavant, ja sigui en l’acord o en el conflicte amb el Departament. Un pas que s’ha de donar amb el conjunt de totes les persones docents, és a dir, canalitzant l’opinió majoritària de tothom. La nostra voluntat era fer una consulta unitària amb la resta de sindicats i que el resultat fos vinculant. Malauradament no ha estat possible per la negativa de quasi tota la resta de  sindicats que no han apostat per la conveniència d’una consulta a tota la plantilla.

Tot i això, CCOO tirem endavant amb la consulta considerant que és molt important la teva participació. Volem que s’escolti la teva veu sigui en la negociació o en el conflicte, que l’escoltin la resta de sindicats i el Departament. Necessitem el teu suport per aconseguir recuperar la força reivindicativa del col·lectiu, com va succeir el curs passat. En tot cas, CCOO continuarem pressionant per revertir les retallades, millorar les condicions laborals del personal docent i l’educació pública i assolir un model educatiu de qualitat per tot l’alumnat.

Tu tens la paraula, tu decideixes!!

Vota abans del dilluns 23 a les 20:00

#CCOOmpromesesAmbTu #CCOOmpromesesAmbLEducació