CCOO convoca mobilitzacions contra el bloqueig de les negociacions del XIII Conveni Col·lectiude Centres d’Assistència i Educació Infantil

CCOO, com a sindicat majoritari en el sector, assumim la responsabilitat que ens correspon en la defensa d’unes condicions laborals que dignifiquin la feina que venen desenvolupant milers d’educadores, mestres i altres col·lectius a canvi d’uns salaris impropis per a les tasques que desenvolupen, la responsabilitat que assumeixen i la formació que se’ls exigeix.

La pretensió de les patronals de continuar amb la precarització de les condicions laborals de les treballadores del sector i el seu escàs interès a negociar el nou Conveni Col·lectiu és indignant. Els qui coordinen i avaluen el procés d’aprenentatge dels més petits per a contribuir al seu desenvolupament cognitiu, potenciant les seves habilitats i destreses, mereixen moltíssim més.

Des de CCOO valorem molt positivament la unitat sindical a la qual hem arribat les organitzacions presents en la Taula Negociadora. El full de ruta per a avançar en la millora de les condicions laborals passa inexorablement per la coordinació i l’enteniment en les accions a desenvolupar. Entre tots els sindicats hem propiciat i facilitat que es donin les condicions necessàries per a actuar conjuntament, en la cerca d’un gir que representi un canvi radical en la marxa de les negociacions.

L’anhel de milers de treballadores de plantar-se davant una situació radicalment injusta és motiu més que suficient perquè CCOO centri els seus esforços a cohesionar al sector.

Posem en marxa tots els recursos al nostre abast perquè la resposta a la falta de respecte que mostren les organitzacions patronals sigui massiva i contundent, des del convenciment que la mobilització és l’únic instrument en aquests moments que pot representar un punt d’inflexió en la situació actual.

És per tots aquests motius que s’han convocat diverses concentracions per al dia 22 de juny a tot Espanya. A Barcelona la concentració serà davant la seu de CCAEC (c/ Pau Claris, 162), la patronal majoritària del sector a Catalunya, el dia 22 de juny a les 18:00. La setmana del 26 al 30 de juny es convoquen també aturades parcials diàries a totes les escoles bressol privades i de gestió indirecta, de les 9:00 a les 9:30.

3015d2fc 63b2 4337 814f 0179bf86e9bd 1
Ca47469b 5f6a 4ef8 8db4 274fc72795ad