CCOO celebra una altra jornada d’èxit en les vagues del primer cicle d’Infantil

La quarta jornada, anunciada per CCOO ja a l’octubre, va comptar amb el suport d’altres organitzacions sindicals, les quals es van sumar a les exigències que permetran millorar, a través de la negociació col·lectiva, la situació de precarietat que enfronten milers d’empleades del sector.

Des de la primera jornada, el passat 19 d’octubre, el suport a les convocatòries de vaga en el primer cicle d’Educació Infantil, instades per CCOO, han anat guanyant en participació, la qual cosa valorem positivament. I l’experiència d’avui, 15 de novembre, en la qual s’ha comptat també amb el suport d’altres organitzacions sindicals en un fort senyal d’unitat per a aconseguir les millores necessàries, ha tornat a demostrar, amb un massiu seguiment (del 90% en l’àmbit estatal), que hi ha una forta sensibilització entre les treballadores del sector, així com per part de les famílies i de la societat en general.

Les reivindicacions sindicals es mantenen inalterables: millorar els salaris, reduir les ràtios i les jornades laborals, i afavorir l’estabilitat de l’ocupació; en suma, totes aquelles mesures necessàries per a posar fi a una precarietat persistent en el sector que no podem continuar permetent, ja que no es corresponen amb la responsabilitat que assumeixen ni amb la formació que se’ls exigeix.

Així, el suport brindat fins al moment permet augmentar la pressió de cara a la pròxima Taula de Negociació, prevista per al 24 de novembre, en el qual les patronals tindran una altra oportunitat per a avançar substancialment en la millora de les condicions del primer cicle d’Infantil. Si la seva actitud torna a ser la mateixa que en les dues últimes taules, CCOO ja ha deixat clar que continuarà amb les convocatòries de vaga en els pròxims mesos.

Galeria d’imatges de la mobilització unitària de la plaça Sant Jaume de Barcelona:

Videoresum de la mobilització unitària a la plaça Sant Jaume de Barcelona:

Repercussió als mitjans:

TV3. TN Migdia

Betevé. Quarta i última jornada de vaga a educació infantil amb manifestació a Sant Jaume

Social.cat. Treballadores d’Educació Infantil es tornen a mobilitzar per la millora de les seves condicions salarials i laborals

Ara. Treballadores de llars d’infants es manifesten a Barcelona en el quart dia de vaga