Cap tancament d’aula! Sí a l’oportunitat per reduir ràtios!

CCOO-Educació denunciem i ens manifestem totalment en contra del degoteig d’aules de centres educatius que tanquen arreu del territori. Amb l’argument de la reducció demogràfica, es retallen grups en comptes de treballar en una reducció de ràtios llargament demandada i que afectaria de manera positiva la qualitat de l’educació.

A la vegada, es fa palesa la manca de planificació educativa i es constata la voluntat d’estalviar recursos en l’educació en lloc de fer una aposta ferma per a la seva millora.

És necessari un plantejament global per a la reducció de ràtios a tots els nivells educatius. El curs vinent s’hauria de començar per reduir les ràtios als nivells d’I2, 1r d’ESO, 1r de CFGM i de GS i 1r de Batxillerat per millorar la qualitat i els resultats educatius. Sense aquesta baixada de ràtios no podem assegurar una atenció personalitzada ni una educació inclusiva amb garanties.

Des de CCOO, exigim que no tanqui cap nivell d’I3 en cap territori i encara menys a l’escola rural i que cap nivell de 1r de l’ESO tingui més de 20 alumnes pel curs vinent. Cal garantir el dret de l’alumnat a una escola pública i inclusiva que atengui de manera personalitzada les seves necessitats.

#CapTancamentDeGrup

#BaixadaDeRatios