REUNIÓ I CONSTITUCIÓ DEL COMITÉ DE SEGURETAT I SALUT LABORAL DEL CEB 24.10.2023

Des de CCOO us volem informar dels temes tractats a la reunió del Comité de Prevenció i Salut del CEB, el 24 d’octubre de 2023.

ORDRE DEL DIA

1. Constitució del nou comitè de seguretat i salut.

Es constitueix el Comitè amb 8 persones per l’Administració i 8 per la part social.

Per part de CCOO, Raquel Pérez, Marcos Sanchis i Sofia Izquierdo (Comitè Empresa del CEB)

CCOO manifestem que el/la secretari/ària, que prenc acta de les reunions, envia la convocatòria…, L’administració proposa que sigui una persona amb veu i vot per part de seva, diem que aquesta figura no pot estar vinculada a cap de les dues parts i demanem que per la reunió següent estigui dita figura com correspon.

2. Aprovació acta anterior

S’ha prova l’acta anterior.

3. Calendari de reunions per l’any 2024

Ens proposen les reunions que tindrem aquest 2024 i s’aprova.

4. Accidentabilitat laboral del període juny a setembre de 2023

Ens presenten l’accidentalitat dels tres mesos.

Per aquest motiu CCOO sempre us informem de la importància d’anar a la mútua d’accidents per reflectir certs accidents i trobar la mesura adient.

El pròxim 7 de novembre començarà un grup de treball per tractar els accidents laborals de les Escoles d’Educació Especial sobre les contencions i altres, també farem extensiu a la resta de centres.

5. Informació d’actuacions en matèria de PRL

Reunió amb els coordinadors de prevenció

En el mes d’octubre s’ha celebrat la reunió amb els coordinadors i coordinadores dels centres municipals i la participació ha sigut del 87%.

Campanya d’exàmens de salut dels docents municipals.

Aquest any s’estan realitzant els exàmens de salut dels docents municipals, a causa de una incidència els exàmens finalitzaran al gener.

També s’ha de continuar enviant la unitat mòbil aquells centres que l’han sol·licitat.

6. Torn obert de paraula

CCOO tornem a mostrar la nostra preocupació per la falta de personal del servei de prevenció.

La part social podem demanar moltes coses, però la realitat és que 2 tècniques superiors, 1 tècnica mig i un administratiu qualificat no poden dur a uns 12.000 treballadors i treballadores.

Informen el CEB que al servei de prevenció de l’Ajuntament hi ha una figura que no disposem al CEB i seria una nova contractació i reforç al departament.

També tornem a preguntar per la doctora o doctor del CEB que encara ho tenim externalitzat, degut segons el CEB, per no torbar a ningú.

Aquesta figura és important pel departament i pel personal de CEB, una persona que sàpiga com funciona el món educatiu i pugui fer un seguiment de les adaptacions…,

Per a qualsevol consulta estem a la vostra disposició al 659093430 i al correu [email protected]t

Logo Sector Educacio Seccio Sindical Ajuntament Bcn Ccoo