RESULTAT I CONCLUSIONS DE L’ENQUESTA: HORARI COMPLEMENTARIA A LES BRESSOL

Des de CCOO us volem comunicar els resultats de l’enquesta sobre l’horari de l’educadora complementària.

Aquesta enquesta es va realitzar arran de què algunes treballadores ens mostressin el seu neguit, sobre el canvi de l’horari.

L’Equip d’Infantil de l’IMEB ho va comunicar en una reunió de les directores que van fer al desembre, però aquesta informació no va arribar a tots els equips.

Creiem que la veu i el vot de tothom és important, ja que és l’equip el que té una visió globalitzadora del que passa al centre.

Per CCOO és una situació que ja va sortir fa un temps i perquè vosaltres ens ho vau demanar es va aturar, perquè és una modificació del conveni.

Enquesta Bressol

Han votat a l’enquesta 586 persones, només hi ha un vot nul d’una persona que ha votat dues vegades. Això ho hem pogut comprovar per la repetició dels noms i cognoms.

Per tant, es comptabilitzen al final 584 vots.

Ens ha faltat per la pròxima enquesta definir els rols de cada votant (directora, suplent mestra o educadora, interina o funcionària mestra o educadora) però des de CCOO hem fet aquesta identificació i els resultats són aquests:

• 61 de directores
  • 137 de mestres (de plantilla)
  • 151 d’educadores (de plantilla).
  • 235 de suplents

També hem pogut extreure de l’enquesta

• 7 escoles bressol no ha votat cap membre de l’equip
  • 5 escoles només han votat les directores.

Pel que fa als espais familiars només han votat 2 i els altres 5 cap vot.

Si ens centrem en els resultats de l’enquesta,

L’HORARI DE 8 A 16 H. Tenim un 53,2% que són 311 bressoleres.

L’HORARI DE 9 A 17 H. Tenim un 46,8% que són 273 bressoleres.

De 8 a 16 h hi ha hagut 123 comentaris
– La figura de la complementària de 8-9 és necessària per rebre amb qualitat a les famílies i infants.
– El servei de 8 a 9 no pot quedar externalitzat.
– El personal de suport si està atenent  les aules, les escoles no pot estar sense supervisió
– Tenir dues complementàries és necessari per poder atendre totes les necessitats dels infants amb un mínim de qualitat.

De 9 a 17 h hi ha hagut 123 comentaris
– La necessitat de la doble complementària o complementària i mitja.
– Les treballadores a la tarda tenen un gran nombre d’infants i pocs recursos per atendre’ls per la falta de personal.
– Les directores i complementàries com cobreixen tantes suplències i permisos acabant assumint més hores que després no poden compensar.
– L’acollida que sigui externalitzada i que de 8 a 9 sigui un servei de pagament, perquè realment s’utilitzi amb condicions.

QUINES CONCLUSIONS TREIEM CCOO DELS RESULTATS I ELS COMENTARIS

• Els resultats de l’enquesta han estat molt igualats
  • La majoria de les persones ens comuniquen que de 8 a 9 H hi ha d’haver algú de l’Equip Educatiu a les Escoles Bressol per atendre i cuidar a les famílies i als infants que arriben al centre.
  • Que a la Tarda de 16 a 17 H hi ha falta de personal, QUE L’IMEB I L’AJUNTAMENT DE BARCELONA HA DE DONAR SOLUCIONS REALS!
  • Que es volen tractar a les escoles bressol com escoles de primària en molts aspectes, però a les Bressol la directora ho abasta tot i les Escoles d’Infantil-primària hi ha 5 persones per assumir les mateixes funcions. COMENCEM TAMBÉ A PENSAR-HI!!!
  • Que totes les persones de l’enquesta el que manifesten és omplir amb el canvi d’horari de la complementària una falta de personal als centres que es podria començar a cobrir amb 1 complementària més per centre.
  • Les famílies esperen trobar una Educadora o Mestra del centre per comentar situacions dels infants o fer consultes sobre el dia a dia.
  • Que a la tarda entre cobrir les baixes d’aquell dia, atendre famílies i incidències de l’escola, és molt complicat atendrà amb el personal del centre. FALTEN MANS ALS CENTRES!!

Al final la nostra conclusió i que tots els missatges que ens heu fet arribar amb l’enquesta és que està dividint a l’Equip un altra vegada per cobrir una falta de personal a les Escoles Bressol.

CCOO fa molts anys que reclamem la falta de personal, la segona complementària als centres, més recursos, baixada de ràtios, una escola inclusiva real per poder atendre amb més qualitat aquesta etapa tan valuosa pels infants, i que tant valor li donen les professionals que hi treballen, i que les treballadores de les escoles bressol tenim la sensació que s’obliden de tot l’esforç que és el dia a dia en un centre.

Des de CCOO us volem donar les gràcies, en primer lloc, per tota la vostra disposició i el vostre compromís per respondre l’enquesta i la vostra feina diaria.

Logo Sector Educacio Seccio Sindical Ajuntament Bcn Ccoo