A les aules i als centres de treball, som barrera contra l’LGTBI+fòbia

17 de maig, Dia Internacional contra l’LGTBI+fòbia.

L’avanç de la ultradreta i la dreta en l’Estat Espanyol, i en cada vegada més països, representa una amenaça significativa per als drets de les persones LGTBI+. La seva ideologia conservadora i tradicionalista, sovint es tradueix en la negació o minimització de la discriminació del col·lectiu, l’oposició a lleis de matrimoni igualitari, a lleis de drets laborals, adopció, falta de drets d’autodeterminació de gènere i el foment de discursos d’odi, que són l’avantsala dels delictes d’odi.

L’educació és una arma que empodera a la joventut LGTBI+, en brindar-los un espai segur per a aprendre sobre si mateixos, trobar referents positius i desenvolupar resiliència enfront de la discriminació. Per això, des de CCOO Educació apostem perquè les i els professionals de l’educació ajudem a promoure un clima escolar d’acceptació i respecte, contribuint al benestar emocional i la formació del nostre alumnat.

L’educació és i serà sempre una barrera contra l’LGTBI+fòbia. No es limita a la transmissió de coneixements, sinó que suposa el desenvolupament d’habilitats de pensament crític, la promoció del diàleg obert i l’aprenentatge dels valors de la igualtat i la no-discriminació en tota la comunitat educativa.

Per tot això, continuem lluitant perquè es doti als centres educatius de recursos personals, amb hores no lectives, i materials per lluitar contra l’LGTBI+fòbia i crear aquesta barrera que comentàvem. Des de CCOO Educació exigim que no es retalli ni un sol dret de les i dels professionals i de l’alumnat LGTBI+.

Continuarem sent barrera contra tot i contra totes aquelles persones que pretenguin arrabassar-nos els nostres drets i les nostres llibertats.

Photo 5852803942474435117 Y