61.397 signatures entregades al Parlament

La Iniciativa Legislativa Popular (ILP) per garantir com a mínim el 6% del PIB per a l’educació va encetar ahir la recta final. Després de recórrer centres educatius, carrers i places de pobles, viles i ciutats durant sis mesos, s’han reunit 61.397 signatures, superant amb escreix els requisits legals per tirant endavant aquesta iniciativa.

Ahir, 7 de novembre, les més de 50 entitats que formen format part de la campanya, es van reunir al davant del Parlament de Catalunya per fer entrega, de manera simbòlica, de les signatures. Les van rebre representants dels grups parlamentaris de PSC, ERC, Junts, En Comú Podem i CUP.

L’acte també va comptar amb la presència de diferents personalitats del món educatiu, com Marina Subirats, Jaume Cela, Jaume Funes, i la intervenció de Jesús Vinyes, president del Consell Escolar de Catalunya.  Entre les diferents entitats que van prendre la paraula es trobaven la Federació de Moviments de Renovació Pedagògica, un representant de les famílies, la Plataforma per la Infermeria Escolar de Catalunya i CCOO de Catalunya (representada pel seu secretari General Javier Pacheco), entre d’altres.

Posteriorment, tots els plecs de les signatures es van entregar a l’Institut d’Estadística de Catalunya (Idescat) que és l’organisme encarregat de la seva certificació. En els pròxims mesos es produirà la qualificació de la Mesa del Parlament i el debat parlamentari que les entitats adherides estan segures de que conclourà amb l’aprovació d’una llei que permeti garantir per l’educació els recursos necessaris.

Vídeo íntegre de l’acte d’entrega:

Galeria d’imatges:

Repercussió als mitjans:

Telenotícies Migdia

El Diari de l’Educació: Més de 60.000 signatures per demanar que el 6% del PIB es destini a educació

Ràdio 4: Iniciativa per promoure una ILP que obligui el Govern a destinar el 6% del PIB a Educació

El País: CC OO entrega en el Parlament más de 60.000 firmas para reclamar el 6% del PIB a educación

El Periódico: Medio centenar de entidades entregan más 60.000 firmas en el Parlament para pedir el 6% del PIB en Educación

La Vanguardia: CC.OO. entrega en el Parlament más de 60.000 firmas para dedicar el 6% del PIB a educación

Social.cat: 60.000 signatures per demanar que el 6% del PIB es destini a educació