+Recursos, +Educació per L’Hospitalet: Plans d’Urgència

Aquest curs escolar 2025-26, comença a l’Hospitalet amb mancances importants als nostres centres educatius com a conseqüència de la manca d’inversió en educació, que s’uneix a les sobre ràtios de les nostres aules, l’elevat nombre d’alumnes amb NEE i la matrícula viva.

Per una banda, el 15 de novembre hi haurà una manifestació unitària per reclamar una millora de les condicions laborals dels docent (augment dels salaris, recursos per l’educació inclusiva, reducció de la sobrecàrrega, de la burocràcia, de les ràtios, i augment de la democràcia als centres). Aquesta mobilització és el tret de sortida de properes mobilitzacions.

Per altra banda, l’AFA de l’escola Milagros Consarnau ha organitzat una manifestació el proper 28 de novembre per una reforma integral de l’escola. El mal estat de l’edifici d’aquesta escola és una conseqüència directa de no haver arreglat els 6 centres del Pla d’Urgència (les escoles escola Milagros Consarnau, Bernat Metge, Frederic Mistral, Joaquim Ruyra, Busquets i Punset, i l’institut Rubió i Ors). Aquestes 5 escoles i 1 institut es van construir als anys 80 amb materials de construcció de poca qualitat i d’una durada prevista de 20 anys per tal d’acollir temporalment gran volum d’infants a la ciutat. No obstant això, les administracions competents no van remodelar aquests edificis ni en van construir de nous.

Des de CCOO hem participat en un procés per reclamar una millora de tots els centres del Pla d’Urgència amb les administracions competents. Així, al final del curs 2019-20, després d’unes reunions amb totes les direccions dels centre implicats, van parlar no només amb l’alcaldessa Núria Marín i el tinent d’alcalde David Quirós, sinó també amb els grups parlamentaris de ERC, PSC i Comuns. També vam fer una moció municipal. Finalment, vam obtenir un compromís al Parlament d’inversió per l’arranjament d’alguns centres als pressupostos del 2022-23, del quals només se’n va invertir una part en reformes parcials.

A finals del curs passat, vam portar a la síndica de greuges de la ciutat els temes de la precarietat i desigualtat dels infants d’Hospitalet a causa del mal estat de les instal·lacions i la manca de recursos.

L’objectiu de CCOO és remodelar aquests centres i construir noves escoles a l’Hospitalet, cosa que és prioritària en les nostres reivindicacions, ja que a hores d’ara suposa un risc per tota la comunitat educativa. Per això tot continuarem lluitant al vostre costat, sense oblidar que necessitem més recursos per atendre la complexitat de les aules de la nostra ciutat.