Demà comença la vaga general de tres dies convocada per CCOO i UGT contra el desmantellament del correu públic

Demà comencen els tres dies de vaga general convocats pels sindicats majoritaris de Correus, CCOO i UGT, contra el desmantellament postal provocat pel model de gestió fracassat impost pel president de Correus, Juan Manuel Serrano, i avalat pel Govern que el va nomenar sense tenir experiència d’adreça empresarial, ni en el sector públic, ni en el privat.

La vaga general comença el dia 1 de juny amb una multitudinària manifestació a Madrid, que comptarà amb la participació de milers de treballadors que acudiran des de totes les províncies de l’Estat, per a manifestar-se pels carrers de Madrid fins al Congrés dels Diputats, on resideix la sobirania popular del país, i exigir la fi del desballestament i de l’enfonsament postal que la gestió del seu president i l’abandó postal mostrat pel Govern estan provocant, i amb la incertesa sobre el futur i la viabilitat de Correus.

En aquest sentit, la vaga convocada per CCOO i UGT té per objecte evitar el desmantellament de Correus, denunciar el fracàs del model de gestió empresarial i laboral, que ha col·locat a la major empresa pública del país en un estat de fallida tècnica, amb el forat més gran econòmic de la seva història, ha provocat una caiguda d’activitat alarmant i una retallada de 7.000 ocupacions, i ha estès la precarietat a tots els treballadors i treballadores de Correus eventuals i fixos, amb uns nivells del 25% de la seva plantilla a temps parcial, una situació sense precedents en una empresa pública. A més, fem una crida la societat a implicar-se i reflexionar sobre les conseqüències de l’abandó del servei postal públic per a la ciutadania del país.

Actes previstos i recorregut de la manifestació del dia 1:

La manifestació, que s’iniciarà a les 12.15 en Callao, amb una escenificació sobre l’actual situació de Correus, recorrerà els carrers de Preuats, Sol, Carretes, Plaça Jacinto Benavente, Carrer Atocha, Rda. d’Atocha, P. del Prat, fins a arribar a la Plaça de les Corts a les 13.30 hores, en els voltants del Congrés dels Diputats, on continuarà l’acte reivindicatiu, amb la lectura de quatre manifestos de treballadors/as de Correus sobre les conseqüències que el desmantellament postal està provocant en les seves condicions laborals.

Durant el transcurs del segon i tercer dia de vaga, els dies 2 i 3 de juny, es realitzaran actes reivindicatius i concentracions de protesta en la majoria de les capitals de província del país.

Per a CCOO i UGT, un altre model postal, públic de país i amb qualitat d’ocupació és possible i emplacen al president de Correus i al Govern a canviar el rumb del desmantellament postal i a apostar per un correu públic i modern que la societat i la ciutadania del país necessiten.