Òrgans de direcció

En el marc del 4r Congrés de CCOO serveis a la ciutadania de Catalunya, al maig del 2021, s’han renovat i redefinit els òrgans de direcció de la federació, que són els següents:

Comissió Executiva

Està formada per 15 persones i està previst que es reuneixi quinzenalment amb caràcter ordinari.

Carlos

Carlos Pellejero Gómez

Secretari general

@pellejero_c

Biografia

Diplomat en Ciències Empresarials i Grau en Relacions Laborals i Ocupació per la Universitat Oberta de Catalunya. Ha desenvolupat tota la seva carrera professional al sector del transport, en el àmbits de procediment duaner i gestió de la qualitat. A CCOO ha ocupat diferents responsabilitats al Sector de Carretera de Catalunya.
Fill de l’Hospitalet (malgrat que nascut Barcelona) amb arrels a Castella-La Manxa, tota la seva activitat laboral s’ha desenvolupat al món del transport, des que va començar a treballar al 1987 amb 16 anys.
Ha estat membre de Comitè d’Empresa i Delegat de Prevenció, col·laborant amb el Sector de Carretera, on va assumir la coordinació i, posteriorment, com a responsable de la Secretaria de Política Sectorial, dins l’àrea de Acció Sindical i Negociació Col·lectiva de la FSC de CCOO de Catalunya.

Laura

Laura Fages Hernández

Secretària d’organització i recursos

@LauraFages

Biografia

27 anys i Graduada en Psicologia per la UOC. Ha col·laborat en diferents àmbits al sindicat, des de Joves de CCOO fins a la responsabilitat de comunicació i eleccions sindicals a la Unió Intercomarcal de Tarragona

Carlos Diaz

Carlos Díaz García

Responsable Acció Sindical i Negociació Col·lectiva

@cdiazgarcia92

Biografia

Graduat en Relacions Laborals i en Dret. Màster en advocacia. Té  29 anys i es va afiliar a CCOO de Catalunya amb 19. Ha desenvolupat pràctiques universitàries a l’oficina d’Eleccions Sindicals de CCOO de Catalunya i en el Gabinet Tècnic Jurídic (equip 3). Desenvolupa funcions d’assessorament en l’Àrea d’Acció Sindical i Negociació Col·lectiva en situacions de conflicte col·lectiu des de l’any 2018. Durant aquest trajecte ha participat en la negociació d’acomiadaments col·lectius, modificacions substancials,  ERTO’S, subrogacions, vagues, convenis col·lectius d’empresa i sectorials i altres situacions conflictives.

Raul

Raúl Bautista Zamora

Responsable secretaria de comunicació

@bautisrl

Biografia

Format en matèria de disseny industrial i Belles arts. Graduat en Ciències jurídiques de l’administració pública fins a segon curs. Formació en fotografia i vídeo a l’Institut d’estudis fotogràfics de Catalunya. Funcionari de carrera de la Diputació de Barcelona en l’àmbit de la gestió tributària.

Mertxe

Mercedes Paredes Durán

Representació Institucional, Coordinació d’Òrgans i Territorial

@txepadu

Biografia

Nascuda el 23 de febrer de 1965, és Diplomada en Relacions Laborals per la Universitat de Barcelona. Ha treballat d’administrativa i gestora en diversos despatxos i gabinets, fins que va treure la plaça de funcionària a l’Organisme de Gestió Tributària de la Diputació de Barcelona. És en aquest treball que va començar el seu contacte amb el món sindical, sent delegada del comitè d’empresa quan encara era interina. Passant posteriorment a ostentar els càrrecs de delegada LOLS i secretària general. Ha format part dels òrgans de direcció del Sector de l’administració Local i de la Federació de Serveis a la Ciutadania des del Congrés de fusió. Militant d’un partit d’esquerres i membre d’una associació feminista d’àmbit nacional català, va ser presidenta de l’associació de dones separades de l’Hospitalet de Llobregat (1992-1997).

Diego

Diego Fco. Martínez Peinado

Responsable Política Sectorial i secretaria de Salut Laboral

Biografia

Tècnic en Imatge i So (Institut d’RTVE), Llicenciat en Història de l’Art, Màster en Recerques històriques, artístiques i geogràfiques – Màster en Prevenció de Riscos Laborals – Cursant Màster en Periodisme Digital. A CCOO ha ocupat diferents responsabilitats al Sector de Mitjans de Comunicació, cultura, oci i cultura Catalunya i a la secció sindical RTVE. Actualment responsable de la secretaria de política sectorial i coordinador de l’Agrupació de periodistes de CCOO Estatal.

Cibeira

Manuel Jorge Cibeira Matos

Responsable secretaria d’Eleccions Sindicals i empreses

Biografia

Nascut el 1961 a Carballino (Orense) i resident a Barcelona des de 1962, va cursar estudis d’educació general bàsica i de formació professional en programació de sistemes IBM36. Després de diversos anys treballant en diferents sectors (Cinema, hostaleria, repartiment de propaganda, distribuïdora de material mèdic, supermercats i transports). És en aquest últim on pren contacte amb CCOO i s’afilia el 1986. Des de llavors ha exercit diferents comeses i responsabilitats en diferents estructures del sindicat (Responsable d’Organització del sindicat de Transports del Barcelonès, Federació de Transports i Comunicacions i en el sector de Mitjans de comunicació, oci, cultura i esports). Actualment és responsable d’Eleccions Sindicals i membre de l’executiva del sector de mitjans de comunicació, oci, cultura i esports.

Rafi

Rafi Redondo Rodríguez

Responsable Política Social

Biografia

De formació administrativa i comercial, experta profesional en Dret del Treball, ha treballat a diversos sectors d’activitat. A l’octubre de 2001 s’incorpora al projecte d’Agents Sociolaborals d’Acció Jove-Joves de CCOO desenvolupant, entre d’altres, la campanya “Trenca amb la precarietat” en la què es denunciava les precàries condicions de treball de diversos col·lectius amb presència majoritària de joves, especialment els monitors/es de menjadors escolars.

Al 2002 s’incorpora a l’equip d’acció sindical de la Federació d’Educació amb l’objectiu de continuar el treball realitzat a l’àmbit del lleure educatiu i organitzar el sector. Comença també a organitzar el col·lectiu de professionals dels centres de protecció de menors així com realitzar tasques d’extensió als centres de formació no reglada.

Al 2009 s’incorpora a l’antiga FSAP desenvolupant tasques d’extensió i EESS a empreses del Tercer Sector Social a l’àmbit dels serveis socials i al de les activitats socioculturals.

Posteriorment a la FSC ha continuant desenvolupant l’acció sindical als sectors amb activitats d’atenció a les persones exercint de Coordinadora del sector de la Intervenció social i atenció a les persones, alternant aquesta tasca al darrer mandat amb la responsabilitat a la Comissió Executiva com a responsable de polítiques socials, amb l’objectiu de coordinar accions comunes als sectors de la FSC on s’enquadren activitats de la cartera dels serveis socials. Membre del cos de Conciliadors/es del TLC. de manera intermitent des del 2004.

Marian

Marian Rodríguez Requena

Responsable Secretaria de Dones i Polítiques LGTBI

Biografia

Des de 1996, comença a col·laborar a CCOO de Terrassa, col•laborant en les eleccions sindicals i pertanyent a l’executiva de la unió local de Terrassa, amb la responsabilitat de la Secretària Institucional, i més tard a la secretaria de la Dona. El 1999, en el congrés comarcal, passa a formar part de l’executiva de la comarca del Vallès Occidental i del Secretariat, i realitzant Eleccions Sindicals. El 2000, va realitzar per a la CONC el projecte d’Alta Sinistralitat, realitzant visites i assessorament als comitès d’empresa, de les empreses en què la sinistralitat es disparava, per ajudar-los a treballar preventivament. El 2001, va realitzar per a la CONC, concretament per a Pau i Solidaritat, el Projecte CEDAL, amb les grans multinacionals i amb Perú. El 2002, s”incorpora a la Secretària de Salut Laboral de la CONC, mantenint la pertinença a l’Executiva Comarcal VO i al Secretariat Comarcal VO. A la CONC va iniciar l’equip d’assessorament en Salut Laboral, que es crea el 2002, per donar suport directe en assessorament tècnic/sindical a les federacions. El 2002 va realitzar juntament amb el resp. de salut laboral de la FSAP (J.M. Conca), el projecte de prevenció del sector de l’Local. I en aquest mateix any comença a treballar a la Secretaria de Salut Laboral de la Federació de Transport i Comunicació, al costat de Francesc Montoro. El 2009, en el congrés de fusió i constitució de la Federació de Serveis a la Ciutadania, comença com a responsable de la Secretaria de Salut Laboral. El 2010, representa institucionalment a CCOO al Consell de Relacions Laborals de Catalunya, en el grup de treball de Salut Laboral. Com Responsable de la Secretaria de Salut laboral segueix actualment, i pertany també a l’Executiva, al Comitè Federal, el Consell de la CONC, i al Consell estatal de la FSC.

Paloma

Paloma Fernández Álvarez

Responsable secretaria de RSE, Plans de Pensions i Cooperació

Biografia

Nascuda a Barcelona el 23 d’octubre de 1976, és diplomada en Treball Social per la UB i llicenciada en Ciències del Treball per la UOC. Al 1998 ingressa com agent d’atenció al client a Ferrocarrils Metropolitans de Barcelona, i al 2002 comença a formar part de la executiva de la secció sindical de Metro. Escollida delegada del comitè d’empresa al 2007, forma part com a Vocal a la comissió de control del Pla de Pensions d’ocupació al 2001, i al 2012 passa a ser la vicepresidenta. Al 2016 assumeix la presidència del pla de pensions. En el 2017 forma part de l’Executiva de la FSC com a Responsable de la Secretaria de RSE, Plans de Pensions i Cooperació. El juliol del 2018 passa a coordinar l’Àrea de previsió social complementària de CCOO de Catalunya. Finalment, el gener del 2019 és nomenada Responsable d’aquesta àrea.

Isabel

Isabel Rodríguez Ruiz

Responsable secretaria de Defensa dels Serveis Públics

Biografia

Treballadora i secretària general per CCOO de la companyia d’aigües de Barcelona. Experta en representació en espais on es fa prestació de servei públic.

Ivan

Ivan Molinos Meire

Responsable noves realitats del treball

Biografia

Nascut a Galicia al 1988, porta tota la vida a Barcelona. Treballador de la Generalitat de Catalunya des de fa 6 anys com a telefonista al Departament de Governació. Sindicalista i membre d’un partit d’esquerres.

Juani

Juana Cerezo Maturana

Assessora xarxes socials

@JuaniCerezo