Valoració del primer día de vaga a Ibèria

Ahir, 5 de gener, començava la Vaga programada a Ibèria per la seva pèssima actitud a l’hora de negociar una solució a la situació generada per la pèrdua dels concursos de handling publicats per AENA el passat 26 de setembre.

L’empresa, com ha informat fins a la data, continua mantenint una negativa rotunda en l’intent de solucionar el conflicte.
Posicions sobreactuades, per part d’Ibèria, que publiciten davant l’opinió pública una falsa intenció de negociar i arribar a acords amb la part social (en realitat són una mera façana), ja que no es mostra el mínim interès pel futur dels milers de treballadors i treballadores dels aeroports afectats i per efectes que, sens dubte, tindrà en la resta de la Xarxa.
Transcorregut el primer dia de Vaga, la nostra valoració és que l’empresa, demostrant una vegada més la seva intransigència ha imposat uns serveis mínims abusius en tots els aeroports.
No obstant això, aquest fet no ha estat impediment perquè es desenvolupessin els Aturs amb una gran repercussió i seguiment d’aproximadament un 80%.

En aeroports, com Bilbao o Barcelona, s’han sofert nombrosos retards tant en la sortida dels vols com en el lliurament dels equipatges, i molts d’ells han enlairat sense equipatge, la qual cosa repercutirà en la resta d’escales d’Ibèria en els pròxims dies.
La plantilla d’Ibèria està cridada a continuar amb la Vaga fins al pròxim 8 de gener perquè la plantilla continuï defensant la No Segregació del negoci del Handling i el manteniment de la condició de proveïdor preferent dins del grup IAG.
Lamentem novament estar abocats a aquesta situació a la qual ens ha portat Ibèria per la seva falta d’interès respecte als seus treballadors i les seves treballadores afectades.
La vaga és l’únic mecanisme de defensa que ara mateix tenim els treballadors i les treballadores de la companyia.

Confiem que la segona jornada es desenvolupi amb l’impacte necessari que obligui l’empresa a recapacitar i a reprendre les negociacions conscients i responsables per a afrontar un acord que de viabilitat al negoci i al futur de les persones treballadores afectades.
Continuarem informant.