Salta per l’aire la taula negociadora del SEM Catalunya

El passat 8 d’abril es va trencar la taula negociadora del conveni del Sistema d’Emergències Mèdiques. La part empresarial ha decidit de manera unilateral, en lloc d’avançar en l’equiparació, aportar una nova idea que és retrocedir en l’equiparació i empitjorar les condicions laborals dels professionals.

El mandat del Parlament de Catalunya va ser clar, s’havia d’assignar una partida econòmica anual amb l’única finalitat d’avançar cap a les condicions laborals que gaudeixen els treballadors/es de l’empresa pública SEM, sota el pretext mateixa feina mateixes condicions.

L’última reunió de la taula negociadora es va decidir per part de la patronal ACEA interrompre la negociació fins que no s’aclarís per part del CatSalut la partida econòmica finalista destinada a l’equiparació i com seria traslladada a les empreses, avui s’ha manifestat per part de la patronal que efectivament aquest punt ja ha estat aclarit per part del CatSalut.

Però en la reunió del passat divendres, la nostra sorpresa ha estat majúscula, s’ha incorporat al document presentat de proposta de preacord, una nova condició laboral que no havia estat inclosa fins al dia d’avui en el si de la negociació, el nou xantatge empresarial consisteix que els/les treballadors/es per a poder-se equiparar hauran de tenir dos anys d’experiència laboral, per tant, estem parlant d’una proposta que empitjora l’actual conveni i ens fa retrocedir en les condicions dels professionals de l’empresa pública SEM.

La patronal desconeix el significat d’avançar i retrocedir o tal vegada es pretén que l’equiparació dels professionals del transport sanitari serveixi per esmorteir la reforma laboral o els canvis de doctrina, motiu pel qual entenem que escau sol·licitar la convocatòria urgent de la taula d’equiparació, amb la finalitat de reconduir la negociació i recompondre si és possible la taula trencada del conveni col·lectiu.