Les treballadores del SAD anuncien més mobilitzacions

Les mobilitzacions es descentralitzaran a les empreses més importants, amb la intenció de portar a la porta dels principals gestors de l’atenció domiciliaria la realitat del conflicte. La primera de les mobilitzacions ja està definida per al dia 18 de març, davant la seu de l’empresa SERVISAR – DOMUS VI (passeig Sant Joan, 48, de Barcelona) a les 10 h.

Després de l’èxit de la vaga del 28 de febrer i davant d’unes associacions patronals que encara mantenen a la taula negociadora posicions molt allunyades de les reivindicacions sindicals, l’agrupació de treballadores i treballadors dels Serveis d’Atenció Domiciliària (SAD) de la Federació de Serveis a la Ciutadania de CCOO de Catalunya, anuncien una campanya de mobilitzacions durant la primavera, per donar continuïtat a les reivindicacions del sector.

CCOO vol trencar amb la dinàmica injusta i instaurada per les patronals de congelar salaris i altres condicions laborals fins que les empreses renoven licitacions administratives, quan empreses multimilionàries com SERVISAR – DOMUS VI o ACCENT SOCIAL, controlades per fons d’inversió o el mateix Florentino Pérez, es van enriquint amb un negoci que no para de créixer. Aquest negoci té un risc molt baix perquè reporta ingressos garantits amb capital públic, tot a força de reduir la qualitat del servei i empitjorar les condicions laborals de les treballadores, encara amb sous per sota del salari mínim interprofessional en alguna categoria professional.

A mesura que evolucionin les negociacions, el sindicat anunciarà la resta de mobilitzacions, que es duran a terme durant el mes d’abril amb la mateixa lògica: portar el conflicte a la porta de les empreses i visibilitzar la precària situació d’unes treballadores que, com va quedar demostrat en època de pandèmia, són essencials per al conjunt de la societat.