Inspecció de treball sanciona al complex esportiu Dir aeròbic per negar al comitè l’ús de taulers informatius

La denuncia interposada pel Comitè d’Empresa de DIR AERÒBIC, a petició dels delegats/des de CCOO, contra la companyia per negar-se a facilitar un tauler informatiu a cadascun dels centres de treball on les persones treballadores presten els seus serveis, ha aconseguit que Inspecció de Treball hagi donat la raó a la RLPT i sancioni per una infracció greu en matèria laboral, per transgredir drets a l’Estatut dels treballadors (art. 81) i a la Llei Orgànica de Llibertat Sindical (art.8.2)

En la seva resolució, Inspecció de Treball argumenta que, tot i que l’empresa disposa d’un tauler informatiu a disposició del Comitè en el centre de treball on es troba la seu empresarial i al que s’adscriuen formalment els treballadors representats, la immensa majoria dels mateixos no passen per aquestes oficines en estar treballant, en realitat, en altres centres de treball del grup. A més, l’horari de tancament del centre de treball esmentat anteriorment no coincideix amb l’horari de treball de molts dels treballadors, per la qual cosa impossibilita que aquests puguin accedir a les oficines esmentades.

Es tracta a més d’un pronunciament que desborda, per la seva rellevància, el conflicte concret de l’empresa DIR. Del mateix es deriva una interpretació del dret a l’accés a la informació sindical, en virtut de la qual, la representació legal de les persones treballadores té dret a la utilització de taulers informatius, en tercers centres de treball on els seus representats presten serveis.
CCOO celebra aquesta resolució d’Inspecció de Treball, tant pel reconeixement del fet que DIR AERÒBIC estava limitant la llibertat sindical del Comitè, com per deixar constància que els drets derivats de la llibertat sindical també s’han de poder exercir al centre de treball on, efectivament, els treballadors presten els seus serveis i on signen el seu registre de jornada diària.