Informe de CCOO sobre la licitació del servei d’assistencia telefònica en la tramitació en l’àmbit de serveis socials de l’Ajuntament de Lleida.

La Secció sindical de CCOO de la Paeria, en relació a la licitació del Servei d’Atenció telefònica en l’àmbit de Serveis socials de l’Ajuntament de Lleida en nom d’un dels emblemes d’aquesta corporació, la transparència, tenim alguns dubtes, envers al Plec de clàusules administratives:

A l’apartat 1 en la Justificació de la necessitat es diu textualment que el pla pilot ha permès una millora substancial de l’atenció telefònica i telemàtica de les persones usuàries del servei, no s’indica en cap moment en quins informes es basen per evidenciar categòricament que ha estat una millora.

Afirma que el nombre d’atencions setmanals realitzades ha estat aproximadament de 800, mentre que al ple de condicions tècniques ens parla de 900, però en cap cas se’ns desglossa ni específica el tipus, no ens parla del temps d’espera per poder ser atès.

En canvi si constata que ha donat resposta a totes les trucades entrants, això inclou als ciutadans que cansats d’esperar han penjat i s’han adreçat directament a les oficines de serveis socials?

En el mateix apartat se’ns diu que abans de la implementació del projecte pilot només eren ateses el 38% de les trucades entrants, d’on han estret aquesta dada, com ho podien comptabilitzar, quan les centraletes municipals estaven obsoletes i no permetien un bon funcionament.

Ens parla de valoració per part dels professionals de Serveis Socials com un servei necessari i útil, a quants treballadors i treballadores s’ha consultat? On estan les enquestes de qualitat realitzades per tal de valorar el servei?

També se’ns diu que els usuaris ho valoren amb una puntuació de 4,7 sobre 5, a quants s’ha preguntat? On estan les enquestes de valoració realitzades?

A L’apartat 2 Es conclou, doncs, després d’avaluar-ho, que els serveis municipals no disposen dels recursos humans ni de la infraestructura necessària per poder dur a terme els serveis licitats. Nosaltres ens preguntem on està aquest document d’avaluació que ha permès fer aquesta afirmació.

En relació al Plec de condicions tècniques:

Se’ns parla de penalització per no donar un servei de qualitat només en el supòsit que no es pugui prestar, però no es contempla penalització per temps d’espera als ciutadans ni en cas que hagin errades en les agendes professionals.

En cap dels documents se’ns diu quantes incidències han comunicat els diferents serveis i professionals que han format part del projecte pilot, quant de temps han dedicat els professionals per fer-les deixant així la seva tasca directa d’atenció.

Realment l’Ajuntament de Lleida no pot tenir professionals de l’àmbit que pugui realitzar aquesta tasca o contractar personal per fer-ho????, però en canvi al Ple de Condicions tècniques si ens diu que a l’equip del projecte hi haurà personal designat per l’Ajuntament de Lleida (no específica com es farà aquesta designació).

Per tot l’exposat, des de la Secció Sindical de CCOO volen manifestar el nostre total desacord amb la intenció que té la Corporació, tal i com, avui ha sortit a la premsa local de licitar el servei d’atenció telefònica de serveis socials. Des de CCOO demanem que aquest servei es faci amb personal propi de l’Ajuntament que pugui garantir una bona prestació, amb un servei de qualitat, de proximitat i just.