Denunciem l’incompliment dels acords a la Diputació de Barcelona, que quantifiquem en més de 30 milions d’euros impagats

La Secció Sindical de CCOO a la Diputació de Barcelona es mobilitza el dijous 26, a les 11.30 h, davant del Ple de la Diputació de Barcelona (Recinte Escola Industrial, Comte Urgell 187 de Barcelona), per demanar un canvi de rumb en les polítiques de recursos humans que es porten a terme amb el govern del PSC i Junts per Catalunya, així com que es tracti seriosament i amb respecte la legitimitat de la Mesa General de Negociació.

Fem referència dels acords signats que no han estat executats o ha suspès la Diputació de Barcelona:

• Indemnització TIC, per la qual els funcionaris i les funcionàries de la diputació haurien de percebre la quantitat de 41 € al mes, contats des de l’inici de la pandèmia fins a l’establiment del Reglament de Teletreball, ratificat el passat 2 de maig. Aquest acord té les signatures de la part social i de la corporació, però no ha estat satisfet. Apareix al pressupost anual, l’any 2021 amb una quantitat de 2 milions d’euros i l’any 2022, amb una quantitat de 4 milions d’euros. En total, 6 milions d’euros que no han estat pagats a la plantilla.
  • Carrera professional, que ja va ser objecte d’un informe de la Sindicatura de Comptes i que va ser renegociat per la corporació amb els sindicats el passat desembre del 2020 i que, de nou, no ha estat satisfet. Des de llavors, apareix al pressupost anual de la corporació amb una quantitat de 6 milions d’euros anuals que no han estat executats. A la pràctica, això són 21 milions d’euros des de llavors.
  • Incentiu per jubilació anticipada,  que ja era un acord que ja va ser renegociat l’any 2018 i pel qual els funcionaris i les funcionàries que es jubilaven als 63 anys rebien una quantitat equivalent a 14 mensualitats del seu salari (amb una quantitat mínima de 30.000 €) o 7 mensualitats si ho feien als 64 anys. La corporació va decidir de manera unilateral, a inicis d’any 2022, deixar-lo sense efecte. Finalment, davant d’una sentència del mes d’abril, aquest acord resta sense efecte, però la DIBA no vol renegociar-lo. Restaven pressupostats 3,1 milions d’euros.
  • Perllongament del servei actiu, la DIBA obre la porta al fet que els funcionaris i les funcionàries puguin allargar la seva vida laboral fins als 70 anys, tal com marca l’EBEP. Aquesta mesura, però, va de bracet de la suspensió de l’incentiu per jubilació anticipada.
  • Retallada de taules i cadires així com d’espais efectius de treball. La DIBA vol desprendre’s dels edificis públics que ocupa actualment, argumentant que ja no hi ha l’ocupació prèvia a la pandèmia a causa del teletreball. Amb aquesta mesura volen retallar els drets dels treballadors i les treballadores a disposar d’un lloc de feina en condicions així com del patrimoni públic.
  • Modificacions orgàniques (RLLT) per les quals la DIBA, de manera unilateral, genera nous llocs de feina de responsable de programa o de directors de programa pel sistema de provisió de la lliure designació. Es tracta de 5-6 places al mes que, mitjançant aquest procés de provisió, s’escullen a dit entre els diferents aspirants. Són pujades salarials encobertes per a uns pocs privilegiats.