Delegats i delegades de CCOO i UGT es tanquen en l’Oficina Principal de Correus en el despatx de Gerència de Producció, a la província de Barcelona

Ho fan sota el lema “SALVEM CORREUS” per a denunciar el desmantellament del Servei Postal Públic, la fallida econòmica de Correus i la seva precarització laboral a conseqüència de la mala gestió del seu President.

CCOO i UGT protesten contra l’enfonsament econòmic i de servei públic de l’operador postal, fruit de la nefasta gestió del president de Correus, Juan Manuel Serrano, que manté l’incomprensible aval del Govern. Denuncien també el caos i desballestament de la companyia pública, amb el consegüent desastre organitzatiu, la qual cosa ha portat a Correos a les més altes taxes de precarietat laboral en la seva història amb 10.000 llocs de treball (més del 20% de la plantilla) a temps parcial.

CCOO i UGT exigeixen al Govern de l’estat un replantejament sobre el futur de l’operador postal, que Juan Manuel Serrano, president nomenat pel PSOE, està abocant a una fallida tècnica de danys irreparables.

Representants de CCOO i UGT de Barcelona s’han tancat avui en les dependències de  l’Oficina Principal de Correus de Catalunya, per a protestar per la reconversió i el desballestament del Servei Postal Públic. Aquest tancament s’emmarca en les mobilitzacions que els sindicats majoritaris CCOO i UGT estan duent a terme sota el lema “SALVEM CORREUS” i que té en l’horitzó més immediat la convocatòria de vaga del pròxim 1, 2 i 3 de juny.

CCOO i UGT denuncien la política d’abandonament del servei públic postal i de Correus, que ha provocat la esllavissada de la càrrega de treball i a una situació insostenible econòmicament (enfonsament) amb unes pèrdues de gairebé 600 milions d’euros des de 2019, si sumem els 100 milions en negatiu de l’exercici 2021, i un dèficit estructural que el situa a la vora de la fallida tècnica. Aquesta política de desballestament intencionat de la major empresa pública d’aquest país per part del seu president ha tingut com a conseqüència directa la implantació d’un model d’ocupació de brossa, amb altes taxes de precarietat laboral en la plantilla de la major empresa pública del país, amb més de 10.000 llocs a temps parcial, la qual cosa suposa més del 20% del total de la plantilla. A la província de Barcelona la taxa d’ocupació a temps parcial és del 22%, molt similar a les de la resta de l’estat.

El deteriorament del servei postal públic és cada vegada més evident a la província de Barcelona a conseqüència de la política de desmantellament del servei públic postal i de Correus, l’enfonsament de la seva activitat, i la precarització de l’ocupació i de les condicions de treball.

El president de Correus i el govern han demostrat molt poc interès pel diàleg social, el consens i la participació dels representants dels treballadors i treballadores de Correus, desoint a la majoria sindical que representa al 76% de la plantilla, que exigeix una negociació real i efectiva sobre el model postal públic, el seu finançament i viabilitat, provocant la ruptura unilateral del diàleg social i la imposició de mesures laborals que han augmentat la conflictivitat i la judicialització de les relacions laborals en Correus.

CCOO i UGT continuaran amb les mobilitzacions cap a la vaga convocada per als dies 1, 2 i 3 de juny sota el lema “salvem Correus”. Totes dues organitzacions exigeixen al Govern de l’estat un replantejament sobre el futur de l’operador postal, des d’un model de servei públic de qualitat per a la ciutadania del país, contrari al full de ruta de desmantellament de l’operador públic seguida des de fa 3 anys per Serrano.