CCOO i la resta de sindicats de l’Aj. de BCN es manifesten contra la retallada de drets

Demà divendres, de 10 a 12 hores, els treballadors i treballadores de l’Ajuntament de Barcelona ens concentrarem a la plaça de Sant Jaume per protestar per la retallada de drets que està patint el personal del consistori barceloní aprofitant la reunió del seu plenari.

Molts treballadors i treballadores de l’Ajuntament de Barcelona es pregunten què li ha passat a la seva nòmina. I és que els darrers dies una gran part de personal del consistori ha rebut un comunicat en el qual s’informa de la rebaixa del preu del trienni i de l’inici d’un procediment per reclamar, el personal laboral, 1 any de retroactivitat i el personal funcionari, 4 anys .

Una altra cosa que suspèn l’Ajuntament, i que afectarà tots els treballadors i treballadores, és el premi d’antiguitat, un dret acordat al conveni, a l’article 41 del conveni parla del premi d’antiguitat que és una paga del 50 % d’una nòmina al cap de 25 anys, 30, 35 i 40, 45 i 50 anys.

Estem preparant les accions jurídiques de resposta individual i col·lectiva a l’acció unilateral de l’ajuntament. Tot això passa perquè la Sindicatura de Comptes va investigar el pagament de triennis i premis d’antiguitat al personal fora de conveni, òrgans de govern, comissionats, alta direcció i síndica de Greuges i va trobar que hi havia uns gerents que van cobrar conceptes que no els pertocaven. En les al·legacions l’Ajuntament de Barcelona afirma que així es paga a la plantilla, i la sindicatura ho amplia al personal que sí que està sota el conveni.

Com que l’informe afecta el pagament als alts directius, l’ajuntament ha posat en marxa una modificació del ROM per mantenir els seus sous, blindant allò que van cobrar indegudament. I ho fa amb una aprovació inicial el 04/08/23, sense informar.

L’ajuntament ha decidit suspendre aquests dos conceptes per a tota la plantilla a partir d’aquest setembre. També suspèn les medalles de bronze i argent a GUB i bombers. Tot i que la sindicatura no esmenta el personal laboral, l’ajuntament també els suspèn els drets.