CCOO anuncia mobilitzacions si el Govern no paga el que deu a les plantilles dels ports de titularitat estatal

Ports de l’Estat i les 28 autoritats portuàries, que gestionen 45 ports de titularitat estatal, tenen retingut els increments salarials del seu personal des de l’any 2021

El de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana no paga el que deu als treballadors i treballadores als ports de titularitat estatal. Ports de l’Estat i les seves 28 autoritats portuàries, que gestionen 45 ports de titularitat estatal, tenen retinguts els increments salarials de les seves plantilles des de l’any 2021. A la pràctica, això suposa una congelació salarial, injusta i en contra de les lleis de pressupostos generals de l’Estat, dels dos exercicis, en què es garantia, al conjunt d’empleades i empleats públics una pujada del 0,9 % per a l’exercici 2021 i del 2 % per a l’exercici 2022, per a totes les empleades i empleats públics. Tant el Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana com el d’Hisenda han estat advertits de la congelació salarial de facto, sense que hagin donat cap resposta.

Així és la realitat dels treballadors i les treballadores de Ports de l’Estat i les autoritats portuàries, el conjunt de ports de titularitat estatal. Tenen un III conveni col·lectiu en què s’estan acabant d’assignar les masses salarials de l’exercici 2019, a poc a poc, molt a poc a poc. En un moment crític per a les famílies, quan més ajuda i entesa es necessita per part del Govern, els treballadors i treballadores dels ports ens trobem sotmesos a una lentitud intolerable que juga amb els salaris dels treballadors i treballadores. CCOO, com a sindicat de classe i representatiu, procedirà a la convocatòria de mobilitzacions en cas de no rebre resposta.