Assemblea de delegades i delegats de CCOO per a la negociació del conveni col·lectiu

El passat dijous, 11 de maig, convocats per la Mesa Negociadora del Conveni col·lectiu del sector de transport de mercaderies per carretera i la logística de la província de Barcelona, es van citar uns 100 delegats i delegades de CCOO de les diferents empreses en què s’aplica aquest conveni.

L’assemblea es va iniciar amb la intervenció del coordinador del sector i membre de la mesa negociadora, Carlos Pellejero, que va explicar en quina situació es troba el conveni des del 2010 i els diferents processos soferts durant aquests anys (negativa de la patronal a negociar, mobilitzacions, diferents sentències dels tribunals i, finalment, la nova negativa a negociar de veritat per part de la patronal).

Aprofitant la jornada del dia 23 de març, en la qual es va fer una concentració davant la porta de Transcalit, es va aconseguir un compromís de reunió per part d’aquesta patronal, compromís que a data d’avui encara no s’ha substanciat.

En conseqüència, la part social en aquest conveni ha establert un full de ruta que es va detallar en aquesta assemblea: intercanviar plataforma de conveni amb els companys d’UGT, citació davant del Tribunal Laboral de Catalunya i començar a fer assemblees als centres de treball.

L’assemblea va acabar amb la intervenció d’alguns companys  i companyes que, a part de tenir inquietuds per la situació del conveni, van realitzar algunes preguntes sobre dubtes i situacions que es produeixen en el sector de mercaderies.